30 Kasım 2007 Cuma

KREMALI HAVUÇ ÇORBASI


Bu çorbayı sevgili Hande'nin sitesi Sarimutfak.blogspot.com da ilk gördüğümde ben de arkadaşım gibi önyargılı yaklaşmıştım. Fakat farklı bir şey yapma ihtiyacı hissettiğim bir gün , kendimi PC yi açmış, bu tarifi okurken buldum..İyiki de yapmışım, çorba menüm bir tarif daha kazandı diyebilirim. Ben bayıldım ama eşim tatlımsı yemekleri (bezelye gibi) pek sevmediği için çok hoşlanmadı. Damak tadı herkesin farklı ne diyebilirim ki? Denemeden karar veremezsiniz… Size orijinal haliyle tarifi veriyorum…Arkadaşım teşekkür ederim , mutfağın bereketli olsun.


1/2 kg.havuç
1 adet kurusoğan
2-3 diş sarımsak
1 litre su
1 kutu krema(100ml.)
tuz
karabiber
1/2 çaybardağı sıvıyağ
üzeri için dereotu


*Bir tencerede sıvıyağ, halka halka doğranmış havuç,küp küp doğranmış soğan ve sarımsak hep beraber sotelenir.
*Su,krema ve baharatlar eklenir.
*Havuçlar iyice yumuşayınca ocaktan alınıp blender da çekilir.
*Bir taşım daha kaynatılıp servis yapılır.
*Arzuya göre dereotu ile süslenir.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...