1 Kasım 2007 Perşembe

KRALİÇE TACI


Yeni bir kalıp aldım ve hani çocukların yeni oyuncaklarına ilk düşkünlükleri gibi, aldığım akşam denemeye karar verdim ve hadi değişiklik olsun diye havuçlu kekimizden yapıvereyim dedim. Çıktığında kekin şekli o kadar hoşuma gitti ki bu fikir canlanıverdi kafamda...Bakın haksız mıyım, sanki İngiltere Kraliçesi Elizabeth uzanıp başına takıverecek gibi durmuyor mu sizce de?Akşam yaptım, soğudu sosunu döktüm; yatarken o artık yarım bir kekti.!!!:-((

Keki:
3 adet yumurta(oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
2 su bardağı rendelenmiş havuç
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
1 çay bardağı damla çikolata

1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
½ tatlı kaşığı tarçın
2 su bardağı un(yaklaşık)

Sosu:
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1-2 " " toz şeker
1 " " kakao
Varsa bir parça bitter çikolata


*Yumurtalarla toz şekerimizi iyice çırpıyoruz.
*Sıvıyağ ,vanilya, tarçın daha sonra rendelenmiş havuç ve
cevizi ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz..
*Un ile kabartma tozunu eleyerek ilave ediyoruz, unlanmış parça çikolataları ekleyip
karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbına boşaltıyoruz.
*170 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirilir.(Silikon kalıpla pişmesi biraz daha uzun sürdü)
*Soğuduktan sonra kalıptan çıkarıyoruz ve sosunu(*) döküp, pudra şekeri serpip servis yapıyoruz.

**SOSU: Sos malzemelerini bir büyük cezvede önce iyice karıştırıp, kaynayana kadar karıştıralım ve altını kapatıp çikolatayı ekleyelim.

Afiyet olsun






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...