18 Kasım 2007 Pazar

KAYSERİ KESME ÇORBASI




Bu kayınvalidemden öğrendiğim bir çorbadır.Kayseri'de Ramazan'da özellikle mantı çorbasını ve bu kesme çorbasını çok yaparlarmış...Sağolsun o Kayseri'ye gittiğinde alıp getiriyor biz de pişiriyoruz.
Aşağıdaki resimde gösterdim nasıl olduğunu. Aşağı yukarı arpa şehriye büyüklüğünde elde kesilmiş erişte gibi diyebilirim. Ben erişte hazırlarım ama kesmeyi fazla uğraştırdığı için yapmıyorum.Yine de denemek isteyenler buradan erişte yapımının tarifine ulaşabilirler.

1 kaşık nane
2 kaşık yağ
1 kaşık salça
1 diş sarmısak
2 kaşık kıyma
sotelenir, kaynar su ve kesme eklenir.Tuzu atılır ve pişmeye bırakılır.

Bu kadar, afiyet olsun

3 yorum:

Fulya dedi ki...

Canım eline sağlık.Bu çorba gerçekten güzel olur.Daha önce yemiştim.Ellerine sağlık.Seninkininde muhteşem bir görüntüsü var.

Yaren dedi ki...

Ne kadar güzel bir görüntü,sabah sabah ne güzel olur bu corba,ellerine saglik canim,sana afiyet olsun:)IYI bir hafta gecirmeni diliyorum.

Anonymous dedi ki...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...