12 Kasım 2007 Pazartesi

KIŞ HAZIRLIKLARI


Bir etkinliğe katılmak istedim ilk kez... Karşıma ilk çıkan da "kış hazırlıkları" oldu. Çok şey yaptım tabii herkes gibi; bezelyeler, barbunyalar,fasülyeler, dolmalar,turşular, reçeller,şişe domates suları, erişte vs...Deepfreeze attım çoğunu...
Bu hazırlıklarımdan ikisini sizinle paylaşmak istedim sadece.
İlki domates küplerim...Özel bir şeyi yok ama bolca yaptığımda süper oluyor benim için.Kış boyu yaz domatesi tazeliği ve lezzetini yemeklerime taşımış oluyorum. Çünkü doktorların sözünü ciddiye alıyorum .Diyorlar ki "14 Ekim oldu mu eve domates girmeyecek". Şişe domateslerim ve domates küplerim o yüzden bayağı idare ediyor beni...
*Nasıl mı yapıyorum?
-Yıkıyorum, soyuyorum, rondo ya da robottan geçiriyorum; arayıp tarayıp zorlukla bulduğum iri gözlü buzluk kaplarında donduruyorum ve poşetleyip gerektiğinde birer ikişer kullanıyorum.
*İkincisi de herkesin bildiği ve yaptığı közlenmiş kırmızı biber...
Fırında közleyip, suyun altında soyup,gerektiğinde kolay çözdürebilmek için 5 li gruplar halinde tepside dondurup poşetliyorum ve doğru deepfreeze. Kışın sofraya getirmeden çözdürüp yağı limonu, sarımsağı tuzu oh h miss gibi...
Hepsi bu işte...


1 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcımmmmm
bu sitende muhteşem olmuş arkadaş listeme ekledim umarım sakıncası yoktur canım çook öpüyorum:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...