11 Kasım 2007 Pazar

KIYMALI PIRASA



Herkes sevmez ama bizde kolayca tüketilen bir yemektir.Ben aşağıdaki şekilde pişiriyorum.Deneyin belki seversiniz.:-)

200 gr kıyma
1 adet soğan
1yemek kaşığı salça (ben yemeklerimde domates+biber salçasını birlikte kullanıyorum.Daha sonra size biber salçasını nasıl yaptığımı da anlatacağım)
1 adet havuç
1/2 kg pırasa
2 yemek kaşığı pirinç
2 kaşık yağ (tüm yemeklerimi zeytinyağı ile pişiriyorum ama arasıra tereyağı da kullandığım oluyor; yağ tercihini size bırakıyorum)
tuz,pul biber
Yemeklik doğranmış soğanlarımızı yağda hafif soteliyoruz ve kıymayı ekleyip suyunu çektiriyoruz.Havuç ve pırasaları da ekleyip 10-15 dakika susuz kısık ateşte ağzı kapalı yumuşattıktan sonra,pirincini, salçaları,tuzu,pul biberi çok az suyu koyup, yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...