12 Kasım 2008 Çarşamba

CEVİZLİ İÇLİ KETE


Ramazan dan kalma bir tarif yine..Kendisi çoktan bitti ama arşivde resmi görünce fazla bekletmeden yayınlayayım istedim..Sizler de deneyin bakalım eşim kadar beğenecek misiniz?
Ben bu keteleri yapıp deepfreeze koyuyorum.Çünkü fazla miktarda çıkıyor..Biz tüketene kadar da bayatlıyor..Ama deepfreezde olunca yemeden bir saat önce çıkarıyorum (acil durumlarda mikrodalga fırınımı kullanıyorum ama ısıtmadan sadece çözdürme programını kullanarak.Çünkü mayalı hamurlar mikrodalga fırından çıkınca, biliyorsunuz soğuduğu anda sertleşiyor) Bir de yağsız tavada hafif ısıda ısıtınca sanki fırından yeni çıkmış gibi oluyor adeta...İster iftarda ister sahurda nasıl dilerseniz yiyebilirsiniz...

İşte buyrun tarifi:

3 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1 paket yaş maya
2-3 kesme şeker
1/2 paket yumuşak margarin
1 su bardağı sıvıyağ
Yeterince un ,tuz



İçi:
2 yemek kaşığı tereyağı
1 su bardağı un(yaklaşık az gelirse ekleyin)
Ceviz kırığı


*Ilık-sıcak süt ile şekeri ve mayayı eritelim, biraz kabarmasını bekleyelim...
*Diğer malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur yoğuralım..Ama unu birden değil azar azar eklemeyi unutmayalım.
*Mayalanması için kapağını kapatıp bir kenarda bekletelim
*Diğer tarafta, içi yani meyanesi için unla yağı kavuralım hafif kokusu çıkana kadar ..Cevizini ekleyelim..(Ben bu aşamada bir kaç kaşık şeker de ekliyorum çünkü biz şekerli seviyoruz ,isteyen ekleyebilir)
*Hamurumuzdan limon kadar parçalar koparalım, hafifçe açalım ve içine birer yemek kaşığı iç koyup ağzını büzerek kapatalım.
*Kapattığımız yeri ters çevirip yağlanmış tepsiye elimizle bastırarak yaklaşık 15 cantim çapında yayalım.
*Hepsi bitince biraz da tepsi mayasının gelmesini bekleyelim ve üzerine yumurta sarısı sürüp, çatalla şekil verip 200 derecede ısınmış fırında pişirelim..
Afiyet olsun

6 yorum:

Nani dedi ki...

It seems delicious, i don´t undestand your language, ;)

derya dedi ki...

Canım benim süper bir lezzet daha ellerine ve emeğine sağlık,iyi ki varsın sımsıcak sevgiler,öptüm...

derya dedi ki...

Canım benim süper bir lezzet daha ellerine ve emeğine sağlık,iyi ki varsın sımsıcak sevgiler,öptüm...

neslihan dedi ki...

Eline sağlık canım,valla görüntü harika,yav ben hiç yemedim bu kete denen mamadan,denyeceğim bakalım bu kadar güzel olur inşallah.sevgilerimle..

defneylebirlikte dedi ki...

ama olmaz ki belgin şimdi gece gece ağzımı sulandırıyosun.e bir de rejimdeyim yani.sıcak keteyi hayal ediyorum da boğazımda koca bir yutkunma meydana geliyor...ne yapacağım şimdi.neyse belki rüyamda yerim.ellerine sağlık canım benim.10 numara inan bu tarif....

Lezzet Gemisi dedi ki...

BAK BAK BAK... YAZIN HER HAFTA GELİYORMUŞ ARKADAŞIM DA, BANA HABER VERMEMİŞ. :)) İLK GELİŞİNDE MUTLAKA BEKLİYORUM BAK. KETELER ŞAHANE GÖRÜNÜYOR BALIM. ELLERİNE SAĞLIK. HAYIRLI CUMALAR, SEVGİLER...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...