9 Kasım 2007 Cuma

BEŞAMELLİ TAVUKLU BÖREK


Herkesin değişik alışkanlıkları vardır ya benim de böyle alışkanlıklarımdan biri , beğendiğim yazıları kesip kendime ait özel defterlerime yapıştırmaktır.
(Aşağıya resmini koydum:-) İşte böyle bir şey...)
Tarifler için ayrıdır; diğer konular için ayrıdır. Yıllardır aldığım dergileri saklasam herhalde çöp ev filan olurduk. İşte bu tarif defterimde hangi dergiden bilemiyorum ama yıllardır yaptığım ama göz kararı yaptığım beşamelli böreğimin tarifini görünce size bu ölçüleri vermeye karar verdim ama çok komik geldi ve yazarken beni güldürdü. Aşağıdaki ölçüleri görünce sanırım ne demek istediğimi anlayacaksınız. Neredeyse tüm ölçüler "buçuklu"...!?

Neden ki? Biraz ondan biraz bundan yerine bunu güvenerek uygulayabilirsiniz. Nefis nefis nefis bir börek...Ben iki yufkadan yaptım ve 8 adet börek bir saat içinde yokoldu resmen.


İşte malzemeler:


4 adet taze yufka

1 adet tavuk göğsü

1/2 bardak su

1 yumurta

1 tatlı kaşığı tuz


Sosu için:

1,5 su bardağı tavuk suyu

1 su bardağı süt

1 yumurta

1,5 yemek kaşığı un

4,5 yemek kaşığı sıvıyağ

1,5 çay kaşığı tuz

1,5 çay kaşığı karabiber


*Tavuk göğsünü tuzlu suda haşlayalım, didikleyelim.
*Diğer tarafta sıvıyağ ile unu pembeleşene kadar kavuralım.
*Tavuk suyunu ve sütü yavaş yavaş ekleyerek ve sürekli karıştırarak beşamel sos hazırlayalım.
*Ilınınca tuz, tavuk etleri ,1 adet yumurtayı ve karabiberi ekleyelim.
*Margarini eritip içine suyu koyalım.
*Yufkaları dörde bölelim ve ve sulandırılmış margarinle her tarafını yağlayalım.
*Beşamelli harcımızdan geniş tarafına yeterince koyup rulo yapalım ve kendi etrafında bu ruloyu saralım.
*Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştirip üzerine soğuk su sürelim.
*Yumurta sarısı da sürüp çörek otuyla 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...