11 Kasım 2007 Pazar

ELMALI MUFFİNLER



Ben yıllardır o kadar alışmışım ki artık keklerde ölçü kullanmıyorum. Hamurun akıcılığının kıvamı benim ölçümdür. Biraz ondan biraz bundan eklerim genellikle...Yukardaki gibi nefis keklerim olur. Geçenlerde bir blogcu arkadaştan aldığım bir tarifi dün deneyim dedim ama emeklerime yazık oldu, üzüldüm. Tam ölçülerine uymama rağmen kabarmadı.Lezzeti çok güzeldi ama dümdüz bir şey oldu.İnanıyorum ki arkadaşım iyi niyetle bir paylaşım yaptı ancak herkesin kabının büyüklüğü farklı olduğu için istediğim gibi olmadı. Gramlı olmadıkça ölçüler genellikle havada kalıyor. Gram için de her evde terazi olması lazım.Hadi onu da geçtim extra zaman lazım tek tek ölçmek, tartmak için...
Dolayısıyla hangi tarif olursa olsun kıvamları iyi izlemek ve onu kendimize uyarlamak lazımmış.
Tekrar deneyeceğim ve bu sefer unu kendi bildiğimce ekleyeceğim size aktarmadan önce...
Şimdi gelelim bu güzel muffinlere...
----------
2 yumurta(oda sıcaklığında)
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı ceviz
1 adet doğranmış elma
1 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yaklaşık 2 su bardağı un
-------
*Öncelikle fırınımızı 170 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.
*Yumurtalarımızı ve şekerimizi mikser ile iyice rengi beyazlaşana kadar mikser ile çırpalım.
*Sütü ve sıvı yağı ekleyip düşük devirde çırpalım.
*Üzerine un,kabartma tozunu eleyerek ekleyelim.
*Küp doğranmış elmalarımızı,bir kaşık un ,tarçın ve cevizle karıştıralım.
*En son bu karışımı ekleyip kaşıkla karıştıralım.
*Muffin kalıplarımıza muffin kağıtcıkları yerleştirip karışımımızı eşit miktarda dağıtalım.( Artanı saklayıp muffinler piştikten sonra tekrar kalıplara döküp pişirebilirsiniz. Bekletmenin bir sakıncası yoktur.)
*Muffinler yaklaşık 20-25 dakika üzerileri kızarıp batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirelim.
*Piştikten sonra üzerine pudra şekeri eleyelim, soğutup servis tabağına alalım.
(Bu ölçülerde yaklaşık 14 adet muffin çıkıyor.)
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...