1 Aralık 2007 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI BAMYA





Her yiğidin yoğurt yemesi ayrıdır ya..Bu da öyle...Ne kadar farklı yöntem ve şekilde pişiriliyormuş bu mübarek sebze şaşırdım kaldım...Ben yıllardır hep aynı usulü tutturmuş gidiyorum ya zannediyorum ki herkes de öyle yapıyor; meğerse durum farklıymış...Hadi yoğurdu bir kez de benim gibi yiyin bakalım:))


1/2 kg. bamya
3 domates
2 baş kuru soğan
1 çay bardağından biraz az zeytinyağı1 limonun suyu1 tatlı kaşığı sirke(isteğe bağlı)2,3 adet sarımsak
2 su bardağı sıcak sutuz

*Bamyaları herşeyden önce iki üç kez yıkayıp tozlarından arındıralım
*Süzdürelim ve mümkün mertebe kurutalım.
*Baş kısımlarını koni şeklinde gövdeye zarar vermeden yuvarlayarak temizleyelim.
*Soğanı doğrayalım ,sarmısağı doğrayalım ve zeytinyağı ile kavuralım.
*Soyulmuş,doğranmış domatesleri ekleyip, ezilene kadar pişirelim.
*Kaynamış suyu ilave edelim.
*Limon,tuzu ve sirkeyi ekleyelim.(Sirke salyalanmasın diye kullanılıyor , koymayabilirsiniz) Bu aşamadan sonra yemeğimizi karıştırmayacağız, sadece silkeleyeceğiz.
*Ardından bamyaları koyup kısık ateşte yumuşayana kadar pişirelim.
*Tüm zeytinyağlılarda olduğu gibi ılık servis yapalım.

afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...