2 Aralık 2007 Pazar

PUF BOREGİ




Bizim evde çok sevilen ama çok çok nadir yaptığım bir börektir...Çünkü kızartma!!!! Uzak durmaya çalışıyoruz ailecek...İki üç yıldır yapmamıştım ama hem size göstermek hem de çocuklar özlediği için bu pazar öğlen yemeğine yaptım...Böyle bir lezzeti beğenmemek mümkün değil...Deneyin bana hak vereceksiniz.
Resimler çok aceleye geldi özellikle de son sunum...Ama bizimkilerin halini görseniz bana hak verirdiniz..."Resim çekeceğim bekleyin " dedim ama nerdeeee? Çoktan saldırı başlamıştı ben daha bir yandan kızartırken...Hadi siz de buyrun...




1 adet yumurta
1 (veya 2) yemek kaşığı yoğurt
1 (veya 2) kaşığı sıvıyağ
1 kahve fincanı su
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karbonat
1 kaç damla limon(karbonatın üzerine)
Aldığı kadar un

Herhangi bir iç malzemesi

*Hepsini birlikte yoğurarak çok yumuşak bir hamur elde ediyoruz.(tezhgah üzerinde biraz da vurarak yoğurursanız iyice özleşir hamurunuz)
*3'e (veya 6'ya) bölüyoruz.
*Herbirini tabak büyüklüğünde açıyoruz ve aralarına sıvıyağ sürüyoruz. En üste sürmüyoruz.
*Bu üçlü grubu oklavayla iyice açıyoruz ama çok ince olmasına gerek yok.
*Peynirli ya da patatesli ya da kıymalı hangi iç malzemesini seviyorsanız hamurun yarısını kaplayacak şekilde seriyoruz.Diğer yarıyı üzerine kapatıyoruz.
*Ruletle yarım ay gibi karşık şekillerde kesiyoruz. (Yoksa çelik çay tabağının kenarı ile de yuvarlayarak da kesebilirsiniz)
*Kızgın sıvıyağda (çok kızarmadan) kızartıyoruz.
*Kağıt havlu serilmiş bir tabağa alıyoruz.
*Parantez içindeki rakamlar miktarı artırmak isterseniz kullanacağınız ölçülerdir.O zaman hamuru 3 yerine 6 ya böleceksiniz ama yine 3 lü gruplar halinde 2 parti hamur açacaksınız. Resimlerde görüyorsunuz ben öyle yaptım .Fazla ölçü tepeleme dolu bir kayık tabak demektir.

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...