24 Aralık 2007 Pazartesi

MUHALLEBİLİ KADAYIF


Harika, enfes, valla ben bayıldım!!! Uzun zamandır denemek istiyordum bu tarifi ama bir türlü denk gelmemişti., Kurban Bayramı nda kadayıf alıp da birazı artınca hadi yapayım dedim; iyi ki demişim evcek ortak kararımız bunun harika bir tat olduğu konusunda birleşti, söylüyorum ya herkesin damak tadı farklıdır bizim hanede...Bu konuda tam uyuştuk ama...Denemenizi tavsiye ederim .. Ama söylemeliyim ki ben farklı tarifleri birleştirip kendime özgü bir ölçü oluşturdum ; o yüzden kimseye birşey söyleyemiyorum.. Yapan ve paylaşan tüm arkadaşların ellerine sağlık diyorum :)))

Malzemeler:
3 kaşık tereyağı
1/2 kg kadayıf
5 kaşık toz şeker
1 su bardağı ceviz(ya da fındık) ekle kavur.

Muhallebi:
1 lt süt
6 yemek yemek kaşığı şeker
1 su bardağı un
1 kutu krema
Vanilya

*Yağı eritelim , şekeri, tel tel yaptığımız kadayıfı ve cevizi ekleyelim sürekli karıştırarak kavuralım.
*Krema ve vanilya hariç diğer malzemelerle muhallebiyi tel çırpıcıyla karıştırarak pişirelim
*Soğuyunca krema ve vanilyayı ekleyelim ve mixerle iyice çırpalım..
*Serviz kabımıza önce kadayıfın yarısını, üzerine muhallebinin tümünü, kalan kadayıfları koyup
buzdolabında 1-2 saat soğutup servis yapalım.

Afiyet olsun

7 yorum:

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Günaydın canım :)) Tatlın nefis görünüyor kremalı tatları çok severim bu tarifide aldım mutlaka yapmak lazım.Ellerine sağlık.İyi hafta sonları

sofraozlemi dedi ki...

benimde ne zamandır aklımda olan bir tarif ama nedense denemek kısmet olmadı bir türlü...
ellerine sağlık cnm çok güzel olmuştur eminim..
sevgilerimle...

SevgiSeli40 dedi ki...

Merhaba canim,
öncellikle begendigine cok sevindim :) bizde sablonu cok zor bulduk..blogspotta yok.
http://themes.blogflux.com/blogger
bu sayfadan bulduk..ama yaparken yazilar haric hersey kenardaki hersey siliniyor..bizde yeniden yapmak zorunda kaldik..bütün arkadaslarim silindi :( istersen bir dene, ama dikkatli ol :) yine beklerim selamlar

Lezzet Gemisi dedi ki...

EŞİM KADAYIF SEVER, BEN DE MUHALLEBİ.. TAM BİZE HİTAP EDEN BİR TATLI. ELLERİNE SAĞLIK ŞAHANE OLMUŞ.

KALBİN NEYİN ÖZLEMİYLE ATIYORSA, 2008 SANA ONU GETİRSİN. YENİ YILIN KUTLU OLSUN CANIM. SEVGİLER.

Papatya Prenses dedi ki...

Ben de ilk yengemde yemiştim bu tatlıyı, kadayıfı sevmememe rağmen muhallebi hatırına yemiş ama çok sevmiştim:))

Canım o yazıyı bayanlulu.blogcu da okumuş ve yorum yazmıştın daha önceden:)))

Sevgiler ve hayırlı ve huzurlu yıllar..

ZeYnEp dedi ki...

nefissss görünüyor nefissss...kesinlikle sevdiğim ve yemeye doyamadığım bir tatlı:))))
ellerine sağlık canım...
mutlu yıllar dilerim
öpüyorum

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık tatlı meraklısı olduğumdan tam bana göre olmuş.mutlu yıllar canım.herşey gönlünce olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...