9 Aralık 2007 Pazar

KAHVELİ KROKANLI KARAMELLİ PASTA






Çok sevgili Güldencehobi beni Porselen demlik çay saati etkinliğine davet etmiş, sağolsun...Ben de bayıldığım ve patenti -yani bu şekli -bana ait olan bu pastayla katılmak istedim...Son derece hafif yağsız ve lezzetli bir pastadır...Tadıp da beğenmeyene rastlamadım bugüne kadar.
Amma övdüm pastacığımı ama bu onun hakkındaki gerçek düşüncem!!! Söylemesem “ona”haksızlık olurdu... Enfes bir lezzet kaçırmayın derim…Tabii kahve krokan ve karamel seviyorsanız..
Çok geç saate kalmamak için ben acele ettikçe bazı aksilikler olmadı değil; tarifi de tekrar tekrar kontrol ettim ve detaylı resimledim ama açık olmayan bir kısım varsa sorabilirsiniz…
Hadi şimdi yapalım.


Keki için;

*2 yumurta,(muhakkak oda sıcaklığında)
*1 su bardağı toz şeker,
*1 çay bardağı süt,
*50 gr eritilmiş tereyağı,(ben 1 çay bardağı sıvıyağ kullandım)
*1 paket kabartma tozu,
*1 tatlı kaşığı Türk kahvesi,
*1 tatlı kaşığı kakao,
*2 su bardağı un.

Krema ;

*1 yemek kaşığı toz şeker,
*1 yemek kaşığı dolusu buğday nişastası,
*1 tatlı kaşığı dolusu pirinç unu,
*2 su bardağı süt,
*1 paket vanilya.

Karamel için;

*1 çay bardağı toz şeker,
*1 çay bardağı süt(varsa krema daha güzel oluyor)

Islatmak için;
1 çorbakaşığından bal şurubu

krokan için;
1 su bardağı iri dövülmüş fındık
1 çay bardağı toz şeker
***Şekeri eritiyoruz ve içine iri dövülmüş fındıkları koyuyoruz ve yağlı kağıt üzerine döküyoruz.Buzlukta soğutuyoruz, çıkarıp birkaç parçaya kırıyoruz ve havanda dövüyoruz.

Pastamız:
*Yumurta ve şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz.
*Süt ve yağını ekleyip bir iki daha çırpıyoruz.
*Kabartma tozu, kahve, kakao ve unu beraber eleyip, sıvı karışıma karıştırıyoruz.
*Hazırladığımız karışımı 24 cm çapında kelepçeli kalıba dökelim önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.
*Kek pişerken kreması için tüm malzemeyi karıştırarak ocakta muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz.
* Keki kalıbında soğutuyoruz ve ikiye ayırıyoruz ve üzerine 4-5 kaşık sulandırılmış bal döküyoruz.
*Kremanın yarısını kekin üstüne döküyoruz.
*Dilediğimiz şekilde ezdiğimiz krokanların da yarısını serpiyoruz ve işlemi tekrarlıyoruz.

*Karamel için şekeri ocakta eritip, karamel oluncaya kadar pişirelim ve üstüne sütü(veya kremayı) dökerek iyice eritiyoruz. Kıvama gelince kapatıyoruz ,hafif soğuyunca krokanların üzerine gezdiriyoruz.
*Dilediğimiz gibi süslüyoruz…
* 1-2 saat kadar buzdolabında beklettikten sonra kalıptan çıkarıyoruz ve servis yapıyoruz..




Afiyet olsun.


Bunlar da yapım aşamalarının resimleri..:))))))))))












































3 yorum:

SELİ (SELDA) dedi ki...

belgin hanım merhabalar ellerinize sağlık.güzel görünüyor.

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Merhabalar ziyaretiniz için çok teşekkür ederim, kesinlikle ukalalık olarak nitelendirmiyorum, rica ederim...Çok yerde linklerinizi olmalı derken, diğer arkadaşların sayfalarında diyorsunuz sanırım, ama beni eklemiyorlar, ne yapabilirim ki :((( Pasta harika, krokanlı pastaya bayılırım, kıtır kıtır, ellerinize sağlık...Ama ben şimdilik bu pastadan almayayım, malumunuz, kalorisi çokkkkkkkkk fazla :(((((

M.AKIN dedi ki...

canım yaa pastan harika olmuş ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...