1 Aralık 2007 Cumartesi

KURU KAYISI REÇELİ

Bu reçel için size kesin ölçüler veremeyeceğim .Yaklaşık olarak anlatmaya çalışacağım.

Bildiğimiz marketlerde satılan yuvarlak 1 paket kayısı kullandım.Kayısıları ikiye böldüm yıkadım, bir kaç saat suda beklettim.Sonra az suda dağılmayacak şekilde haşladım biraz.Diğer tarafta 1 kg dan bir bardak eksik şekeri bir parmak fazla suda kıvamı koyulaşana kadar kaynattım ve suyuyla birlikte kayısıları ekledim. Tabağa koyduğum bir tatlı kaşığı reçel yuvarlanarak akınca 1/2 limon ve 2 adet limon tuzunu attım ve altını kapattım.Sıcakken kavanoza koydum.Ağız kısmını jelatinleyip ters çevirdim, konserve olup, bozulup küflenmesin diye...
***Eğer kıvamı yakalayamazsanız biraz da güneşte bekleterek pişirin.Ağzına bir tülbent kapatıp, su dolu bir kapta(karıncalar gelmesin diye) bir iki gün koyu güneşte bekletin.Çok lezzetli olur.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...