5 Aralık 2007 Çarşamba

SUSAMLI HALKALAR

Nefis bir tuzlu çay arkadaşı...Yapımı da oldukça kolay; benim gibi aceleniz olmazsa daha da iyi tabii ki...Tarif Oktay Usta'dan ,bir iki ufak değişiklikle.

(OKTAY USTA’nın ÇATAL TARİFİ)
100 gr. margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yumurta (biri içine, birinin sarısı üstüne)
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke
alabildiği kadar un


Margarin(tereyağı koydum) ve zeytinyağı iyice karıştırılır. İçine diğer malzemeler eklenir ve kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un eklenir.Çatal şekli verilir ve yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. (ben yuvarlak yaptım.Acelem vardı kolayıma geldi.) Üzerine, zeytinyağlı yumurta sarısı sürülür ve çörek otu serpilir. (ben susam serptim)175 º C'de pişirilir.

afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...