23 Aralık 2007 Pazar

PORTAKAL SOSLU KEK


3 yumurta
6 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı portakal suyu
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 portakal kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
12 tepeleme yemek kaşığı un(yaklaşık)

Şurup için :
2 çay bardağı portakal suyu
4 yemek kaşığı şeker
1 portakal kabuğu rendesi(ince)

Yumurta ve şekeri bir kapta mikser ile iyice çırpalım. Portakal suyu,sıvıyağ ve portakal kabuğunu ekleyip karıştıralım. Unu,vanilyayı ve kabartma tozunu karıştırıp eleyerek diğer malzemelere ekleyelim ve kaşıkla karıştıralım. Önceden ısınmış 165 derece fırında pişirelim. Bu arada küçük bir tavaya şurup malzemelerini koyup birkaç dk. kaynatalım. Kek pişince üzerine kürdan ile delikler açıp, sıcak keke şurubu dökelim. Soğuyana kadar bekleyip, servis yaparken hindistan cevizi serpelim.

***Kelepçeli kalıbınız varsa(silikon da olabilir) tabanına yağlı kağıt serip kenarlarını sıvıyağ ile yağlayarak kullanırsanız kalıptan kolay çıkar.. Benim kelepçeli kalıbım biraz çizildiği için normal kalıbımı kullandım, sıcakken şerbeti dökmek ve sonra kalıptan çıkarmak beni biraz uğraştırdı.Soğuyunca şerbeti tam çekmiyor çünkü.

7 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

Imm burnuma misler gibi portakal kokuları geldi:))
Bayılıyorum portakal aromalı lezzetlere.
Canım ellerine sasğlık..
Hayırlı,huzurlu ve bereketli günlerrrr

nagehan dedi ki...

selam belgin ablacım
Ellerine sağlık portakallı kek nefis görünüyor, keşke bir dilim alabilseydim.
sevgiler
Nagehan

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcımm bak blogcu seninde sabrını zorluyor bu tarafa geç tamamen uğraşma orada...buradaki şablona bişey eklenmiyo demişsin aksine ne istiyosan ekleniyor canikom ama blogcudaki gibi olmuyor... arkadaş listesi eklyemediğini sölemişsin yerleşimde yeni sayfa öğesi ekle varya oradan bağlantı ekleyi yap onada arkadaşlarının adreslerini verip ekleyebilirisin...bişey sormak istersen ben burdayım yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince...
benim şablonu sağa kaymış demişin bende düzgün görünüyor sibele sordum ondada düzgün görünüyomuş sende neden öle oldu anlayamadım devamlımı öyle çıkıyor??
çok öpüyorum bitanem kendine iyi bak

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcım eklemek istediklerimi direk şablondan bende ekleyemiyorum nedense onu çözemedim daha ama yerleşimden sayfa öğesi ekleden html ekleyip yapıyorum birde öyle dene bütün hepsini ordan ekledim ben iyi geceler canım çok öptüm

busem dedi ki...

Kek muhteşem olmuş. Kokusu buralara kadar geldi. Bir parçada aldım. Ellerine sağlık.

Lezzet Gemisi dedi ki...

ZİYARET VE MESAJINIZA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. RAHATSIZLIĞIMDAN DOLAYI, ANCAK ZİYARETİNİZE GELEBİLDİM. TARİFLERİNİZ ÇOK GÜZEL. ELLERİNİZE SAĞLIK. TEKRAR GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE, SEVGİ VE SELAMLAR... ÖZLEM...

yasemin dedi ki...

canım ben bu keki cok sık yaparım cok guzel bır kek elıne saglık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...