2 Aralık 2007 Pazar

PATATESLİ SUFLE

Bu da tadanın vazgeçemediği bir lezzet...Patates,tavuk ve beşamel sos karışımı..Sadece deneyin;
yorumlarınızı bekliyorum
Yapımı da çok kolay:
4-5 haşlanmış,ezilmiş ya da rendelenmiş patates
2-3 tavuk budu (haşlanıp didiklenmiş)
150 gr.tereyağı
1 su bardağı rende kaşar
tuz, karabiber
Beşamel sos:
2 kaşık un
2 kaşık yağ
Göz kararı süt,tuz
Ezilmiş patatesin içine tereyağı,rende kaşar peyniri, tuz, karabiberi koyup iyice karıştırıp borcama seriyoruz.(kumpir gibi)
Diğer tarafta cıvık bir beşamel sos hazırlıyoruz.Yağı eritip(ben zeytinyağı kullanıyorum) unu ekleyip sarartıyoruz.Sonra azar azar sütü hızlıca karıştırarak ekliyoruz.Yoğunluğu koyu ile cıvık arası olsun.Tuz ekleyip kapatıyoruz altını.Haşlayıp didiklediğimiz tavukları bu sosa ekleyip patatesin üzerine döküyoruz.En üste tekrar kaşar rendesi ile fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Yapıyorum ve yiyemiyorum ya...Var mı daha öte bir işkence...Modacılar rahat etsin,bizim için bir lokma şeyler üretiyorlar ya; biz de açlığa talim!

Sizlere afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...