26 Ekim 2007 Cuma

ZEYTİNYAĞLI PIRASA







Bu nefis yemek için ölçü vermiyorum ...Miktarları artırıp azaltmanızın çok fazla önemi yok çünkü. Bana göre gidiş yolu ve içindeki malzeme çeşidi daha öncelikli.

Ben nasıl yaptım?

Bir soğanı yemeklik doğrayıp 3-4 kaşık zeytinyağında hafif pembeleştirdim. Havuçları verev kesip onları da ekleyerek kavurmaya devam ettim. (Bir tatlı kaşığı salça eklenirse çok güzel oluyor ama bu isteğe bağlı) Bu arada pırasaların da yeşil yapraklı kısmı hariç verev doğradım ve onları da ekleyip kısık ateşte (bu arada tencerin de kapağını kapatarak) iyice gevşettim ve suyunu bırakmasını sağladım. Bir tatlı kaşığı toz şeker, tuz,yarım limon suyu ve 1-2 kaşık pirinç ve çok az sıcak su ekleyerek yaklaşık 45 50 dakika pişirdim. Yarım limon suyu daha ekleyerek altını kapattım ve soğuyana kadar açmadım.


Afiyet olsun




1 yorum:

grishnackh dedi ki...

ablacım sanırım burda bi yanlışlık var :) pırasa demişsin ama bir çeşit poğaça tarifi var :) blogger bişiler karıştırmış kanımca :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...