27 Eylül 2007 Perşembe

KATIKLI DOLMA-BİTLİS

KATIKLI DOLMA-BİTLİS
Resim yazısı ekle
KATIKLI DOLMA-BİTLİS

KATIKLI DOLMA-BİTLİS



Yazdan kalma yöresel nefis bir lezzet...Sevgili arkadaşım Fazilet bizim için yapmıştı, ben de sizin için görüntüledim.Bu lezzeti kaçırmayın derim.Bir kaç kere ben de yaptım ama hazır yapılmış bulunca görüntüleme fırsatım olmadı...Yaz boyunca arkadaşlarımın ikramlarından görüntülediklerimi ara ara sizlerle paylaşacağım. Biz yedik hadi siz de deneyin, pişman olmazsınız.:)

Malzemeler:


  • 1 ölçü (kase) kıyma
  • 1 ölçü  ince bulgur(yıkanmış)
  • 1 soğan rendesi
  • 2-3 yeşil biber(ince doğranmış)
  • tuz,
  • varsa reyhan
Üzerine:
  • Sarımsaklı yoğurt
  • Domates sosu
  • Nane

Yapılışı:



  1. Tüm malzemeyi  iyice yoğuralım. 
  2. Küçük ince kabakları oyup, 2 parmak kalınlığında dilimleyelim.
  3. İç malzemeyi resimdeki gibi dolduralım ve tenceremize dizelim.
  4. Yeterince tuz atılmış suda yumuşayana kadar  haşlayalım.
  5. Sarımsaklı yoğurt ve domates sosu hazırlayıp, üzerine nane serperek servis yapalım.
  6. Sos için 2 kaşık salçayı biraz yağda hafif çevirip, az sulandırıp 3-4 dakika pişirelim.

Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...