27 Eylül 2007 Perşembe

GARNİTÜRLÜ ENGİNAR ÇANAĞI




GARNİTÜRLÜ ENGİNAR ÇANAĞI -http://1tarif1lezzet.blogspot.com/




İşte bizim hane halkının burun kıvırmadan yediği yegane enginar yemeği.Baklalı sevmediler,etli sevmediler,sadece bu...Biliyorsunuz karaciğer dostu bir besin; ailem yesin istiyorum ve çeşitli versiyonlar deniyorum bu yüzden.Sizin de bildiğiniz güzel bir yöntem varsa ve beni yönlendirirseniz çok sevinirim. Neyse bu yöntemle pişen enginarlar lokum gibi oluyor.Garnitürü de lezzetini arttırıyor.Varsa düdüklüde yapmanızı özellikle tavsiye ederim.

Malzemeler:


  • 1 adet soğan
  • 1 su bardağı bezelye
  • 1 adet büyük patates
  • 1 adet havuç(benim yoktu koyamadım)
  • 5 adet enginar
  • 1/2 limon
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • 2-3 adet şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 3-4 kaşık zeytinyağı(sızma tercih edin)
Yapılışı:

  1. Soğanı piyazlık doğruyoruz. Zeytinyağında soteliyoruz.
  2. Küp doğranmış patateslerimizi, havuçlarımızı ve bezelyeleri ekliyoruz.
  3. Doğradığımız domatesleri  de ilave ediyoruz. Hafif tuzluyoruz.
  4. Enginarları tuzlu ve limonlu hafif batası suda kaynatıyoruz.
  5. Enginar çanaklarının üzerine hazırladığımız malzemeyi koyuyoruz.
  6. Unu serpiyoruz.2-3 kesmeşeker koyup(düdüklü yoksa) kısık ateşte pişirip, ılık ya da soğuk dereotuyla süsleyerek servis yapıyoruz.

Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...