6 Aralık 2008 Cumartesi

KAR LOKUMU---Kurban Bayramı

Sevdiklerinizle birlikte mutlu bir bayram tatili geçirmenizi dilerim...




KAR LOKUMU


Nefis bir tatlı paylaşıyorum sizlerle...Çok hafif , sütlü bir tatlı..Yapımı da çok pratik, denemek isteyenler hiç tereddüt etmesin bence...Ama sonra yorumlarınızı bekliyorum ona göre:))
malzemeler:



1 kg süt
9 yemek kaşığı şeker
8 yemek kaşığı tepeleme(abartmayın ama) un
2 adet muz(ben de yoktu kullanmadım)
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı sakız reçeli(Ege'ye özgü, harika oluyor)
1/2 paket margarin



yapılışı:


*yağ ile unu hafifçe kavuralım (şöyle un çürümüş gibi olsun sadece)
*sütünü hızlıca karıştırarak ,ağır ağır ekleyelim.
*Kaynayınca altını kısalım ve vanilya, sakız reçeli ilave edelim.
*10 dakika mixerle çırpalım.
*Fincanları suda çalkalayıp içine dolduralım
*Üzerlerine muz dilimleri batıralım
*Buzdolabında 2-3 saat bekletelim
*Fincanlarıın üzerine su koyup sonra hemen suyu dökelim.
*Islattığımız bıçakla kenarlarını hafif çevirip ters çevirerek muhallebiyi çıkaralım
*Birer porsiyonluk tekerlek dilimleyelim
*Bolca hindistan cevizi koyduğumuz tabakta her tarafını bulayalım...
*Süsleyerek servis yapalım..


Afiyet olsun...

9 yorum:

derya dedi ki...

Canım Belgin'ciğim gerçekten muhteşem bir lezzet ellerine sağlık ilk fırsatta deniycem canım,sevgilerimle beraber hayırlı bayramlar dileklerimi bıraktım,öptüm...

defneylebirlikte dedi ki...

canım lokumların muhteşem olmuş.hayırlı bayramlar dilerim.sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

Yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun. Kurban Bayramınız Mübarek Olsun...

Lokum nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgilerr....

Aysultan... dedi ki...

Hayırlı,bereketli,huzurlu bayramlar diliyorum herşey gönlünce olsun...
eline sağlık tatlıda güzel görünüyor:))

guelsen dedi ki...

YUREGINE DAMLA DAMLA UMUT, GUNLERINE BIN TATLI MUTLULUK DOLSUN. SEVDIKLERIN HEP YANINDA OLSUN, YUZUN VE GULUN HIC SOLMASIN. KURBAN BAYRAMIN KUTLU OLSUN...

Ayşe dedi ki...

hayırlı bayramlar lokumlar gerçekten çok hoş gözüküyor şu an değil ama cuma günü deniycem merak ettim valla :)

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim nefis bir tarif sunumu cok guzel eline saglik ,eminonu namlidan sakiz receli almistim tatlilarda kullamak icin senin sunumunla hazirlarim sevgiler

lemanice dedi ki...

çoook güzel bu tarif bence yapmak istiyorum ama ben nerden buliym sakız reçelini hem oda ne reçel mi gerçek:))

MELAHAT dedi ki...

MERHABA,
GORUNTU COK GUZEL SAKIZ OLDUGU ICIN TADI DA HARIKADIR KESIN.BIRSEY OGRENMEK ISTERIM SAKIZ RECELINI BULAMAYACAGIM ICIN DAMLA SAKIZI KULLANSAM OLURMU?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...