28 Aralık 2008 Pazar

CEVİZLİ SOGANLİ POGACA



CEVİZLİ SOĞANLI POĞAÇA

Bayramın birinci günü sabah erkenden diğer çeşitlerle beraber acele acele yaptığım sevgili Arzu'nun bu güzel soğanlı cevizli poğaça tarifiydi. Büyüklere ziyaretlerimizi yapabilmek için nasıl telaş ettiğimi tahmin edersiniz...Dolayısıyla çok özenli bir çalışma olmadı hatta resim bile çekemedim doğru dürüst..Ama ben tadına bayıldım..:)

Cevizlisini zaten yapardım ama okuduğumdan beri tadını çok merak ettiğim bu soğanlı poğaçaları yapmak bu zamana kısmetmiş...Bir dahaki sefere dikkat etmem gereken en önemli nokta soğanları daha ince doğrayıp daha iyi sotelemek olacak...Ben fazla aceleyle diri bırakmışım, o da hamurun içinde yuvarlarken beni bayağı uğraştırdı...

Sevgili Arzu cuğuma buradan çok teşekkür ediyorum bu güzel tarif için...:))
Şimdi geçelim tarifimize..



malzemeler:


2 adet yumurta ( birinin sarısı üzeri için )
1 su bardağı ılık süt

1 paket instant kuru maya ( dr.ouetker )

75 gr. margarin ( oda sıcaklığında yumuşatılmış )

2 yemek kaşığı şeker

1 tatlı kaşığı tuz

4 su bardağı un






Hamurun içine katmak için:

1 adet iri baş soğan ( piyaz doğranmış )

1 su bardağı ceviz içi ( iri kırılmış )

2 yemek kaşığı tereyağ

1 yemek kaşığı pulbiber


yapılışı:


*Öncelikle tavaya 2 kaşık tereyağını koyalım ve piyaz doğranmış soğanı soteleyelim.

*Soğanlara pulbiberi ekleyip, ocağı kapatalım ve soğumaya bırakalım.

*Unu ve tuzu bir kaba eleyelim.

*Şekeri ve mayayı üzerine serpiştirelim.

*Ilık sütüde üzerine gezdirin.5 - 10 dakika sonra, maya kabarcıklanmaya başlayınca; yumuşamış margarini ve yumurtayı ilave edelim( yumurtanın birinin sarısı üzeri için ayrılacak ).

*Yumuşak ve yapışkan bir hamur yoğuralım.

*Hamura sotelediğimiz soğanı ve cevizi de ekleyip, tekrar yoğuralım.

*Hamurun üzerini örtüp, iki katı olana kadar mayalandıralım ( 30- 45 dakika ).

*Mayalanan hamurdan elimizi hafif yağlayıp, cevizden biraz daha büyük parçalar koparalım ve elimizde yuvarlayalım.

*Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim.

*Üzerine birkaç damla suyla açtığmız yumurta sarısını sürelim.

*20 - 30 dakika arası tekrar tepside mayalandıralım.

*Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.


Afiyet olsun


7 yorum:

EU MULHER dedi ki...

Wooooowwww!! Very beautiful, very delicious.


Kisses

Happy 2009!!!

derya dedi ki...

Canım maşallah hızına yetişemiyorum ellerine sağlık süperler bir tane aldım,mutlu haftalar dilerim öptüm...

Lezzet Gemisi dedi ki...

poğaçalar nefiss görünüyor. ellerine sağlık canım.

Hayat bankasının sağlık ve mutluluk şubesindeki 2009 nolu hesabınıza 365 günlük daha sevgi yatırılmıştır. Gönlünüzce kullanmanız dileklerimle, MUTLU YILLAR...

defneylebirlikte dedi ki...

nefis bir poğaça olduğu kesin.elceğizine sağlık canım..

derya dedi ki...

İnsan,armağanını kalbi ile birlikte vermezse ne değeri vardır.
Yeni yıllar ALLAH'ın bizlere verdiği armağandır.En mutlu günler seninle olsun.Armağanınla yücel,2009 senesinin tüm dileklerini vermesi dileğiyle NİCE MUTLU SENELERE....ÖPTÜM....

nilay dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı yıllar diliyorum. Herşey gönlünüzce olsun.
Sevgiler

Sevil Altunel dedi ki...

canım c boxu blogcuda bulabilirsin.oradan buraya mesajlara çok zor yetişiyorum.vefalı dostlarım hep yazıyorsunuz saolun..bunun için blogspota c box koymadım..

ha bu arada bu poğaçayı bende kayıt ettim ama deneyemedim.seninkide harika olduğuna göre denemek lazım.benim merak ettiğim soğan kokusu ertesi güne ne olacak?evdekilerden çekindiğim için demeyemedim.sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...