21 Aralık 2008 Pazar

FİNDİKLİ MİSKET KURABİYE VE "PALUZE"



Canım Emine'den nefis bir tarif, muhakkak deneyin derim; çerez gibi yemeye başlayan kendine engel olamıyor:))) Hatta hiç fındık yemeyen "Aslı" bile çok severek yemiş bu kurabiyelerden.. Malzemesi çok az, yapımı çok pratik, sadece belki biraz el oyalar ...

Emine'ciğim ellerine sağlık, biz bayıldık eminim yapıp yiyen herkes de çok sevecektir..


Malzemeler:


1 paket tereyağı(250 gr lık )

1 çay bardağı pudra şekeri

Aldığı kadar un

Fındık


Üzerine:

Pudra şekeri


Yapılışı:


*Oda sıcaklığındaki tereyağına un ve pudra şekerini azar azar ekleyerek özlü, yumuşak bir hamur yoğuralım

*Minik minik koparalım.

*İçlerine birer tane fındık koyup yuvarlayalım..

*Pişmiş büyüklüğü bir misket tanesi kadar olacak

*180 derce ısınmış fırında beyaz kalacak şekilde pişirip çıkarınca üzerine pudra şekeri serpiştirelim


Afiyet olsun...




Bu da sevgili Emine'ciğimin annesinden, "PALUZE"Ben Karadeniz yöresine ait bu tatlıyı ilk kez tatdım..Damak tadıma biraz değişik geldi doğrusu çünkü tereyağını her şeyde yiyemem ben..Ama görüntü çok hoştu, ben de sizlere aktarmak için fotoğrafladım ve tarifini aldım

Malzemeler:

5 su bardağı su

5 yemek kaşığı un(ya da nişasta)

1,5 su bardağı şeker

1 çimdik tuz

Yapılışı:

*Hepsi iyice birbirine özleştirilip karıştıra karıştıra üzeri göz göz olana kadar pişirilir.

*Üzerine erimiş tereyağı gezdirilir.

********Okuduğum bir kaynakta bu tatlının kökünün Osmanlı mutfağına dayandığı ve içine ayrıca haşlanmış ,

---4-5 adet incir

---4-5 adet kayısı

---3 yemek kaşığı sultani üzüm

---5-6 hurma

---1 yemek kaşığı file badem

eklenerek pişirildiği yazıyordu... Önermesi benden , denemesi sizden..

Hadi buyrun, afiyet olsun:))

6 yorum:

EU MULHER dedi ki...

Woowww!! Delicious and beautiful!!!


Kisses Canim

HÜLYA dedi ki...

öz be öz karadenizli biri olarak paluze başlığını görünce şaşırdım. Acaba bu paluze bizim paluzemiş diye... ama gördüm ki bizim paluze... :))

değişik bir lezzettir. Muhallebinin üzerine gezdirilmiş tereyağı aslında kulağa hoş gelmiyor olabilir ama tadı gzüeldir. Ne uzun zaman oldu yemeyeli.. Aklıma getirdin bak şimdi... Yapanların ellerine sağlık.. Kurabiyelerde çok şeker tam bir lokmalık ellerine sağlık canım sevgiler

derya dedi ki...

Hamarat arkadaşım ellerine sağlık kurabiyeler gerçekten çerez gibi,paluze'de öyle mutlu haftalar dilerim öptüm...

Aysultan... dedi ki...

Kurabiyeler pek şirin bir lokmalık harika ,paluze'de güzel gözüküyor hiç yemedim...
ellerinize sağlık...

neslihan dedi ki...

Emine hanımın ve annesinin ellerine sağlık.ben karadenizli olmama rağmen hiç bilmiyorum bu tatlıyı:-)afiyetler olsun.sevgilerimle...

defneylebirlikte dedi ki...

BAK BEN BU KURABİYELERE BAYILDIM.BİR YEMEYE BAŞLASAM HPİCİĞİ BİTER.MMMM SÜPERLER.ELLERİNE SAĞLIK..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...