24 Aralık 2008 Çarşamba

SAHANE İSPANAKLİ PASTA

Bu pastayı kesinlikle deneyip tatmanızı öneriyorum arkadaşlar...Pişman olmazsınız:)) dilim görüntüsünü alamadım telaştan.. Ama yapım aşamalarını safha safha resimledim.Umarım açık ve anlaşılır olur sizler için...
malzemeler:
4 yumurta(oda sıcaklığında olmalı)
2 su bardağı şeker(iki parmak eksik)
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağı rondodan geçmiş ıspanak(rondodan geçmesi önemli)
2 su bardağı civarı un
1 çay bardağından az sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
muhallebisi:
1 kg süt
5 yemek kaşığı un(silme ya da tepeleme değil normal)
1 adet yumurta
4-5 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 kutu labne peyniri
yapılışı:
*Oda sıcaklığındaki yumurtalar ile şekeri yaklaşık 7-8 dakika mixerin en üst devriyle savurarak çırpalım. Katı kar gibi olsun iyice.
*Önce sıvıları sonra katıları kuralıyla diğer kek malzemelerini ekleyip KAŞIKLA karıştırıyoruz söndürmeden.
*Yağlayıp hafif unladığımız dikdörtgen borcama (yağlı kağıt kullanmanızı tavsiye ederim) hamurumuzu döküp 180 derecede yaklaşık 35-40 dakika pişirelim(kontrol edin her fırın farklıdır)
*O pişerken tenceremize labne peyniri hariç,muhallebi malzemelerini ekleyip pişirelim.
*Kaynayınca altını kapatalım ve biraz soğumasını bekleyelim.
*İçine labneyi katıp mixerle iyice karıştırıp homojen hale getirelim.
*Fırından çıkıp ılımış olan kekimizin kenarlarından birer bölümü pandispanyayı kare hale getirecek kadar keselim.
*Bu parçaları rondodan geçirelim
*Kekimizin arasını ikiye kesip kremamızın bir bölümünü üzerine sürelim
*İkinci parçayı üzerine ekleyip kalan kremayı her tarafına sürelim.
*Parçaladığımız kek kırıntılarını da üzerine tümüyle kaplayalım..
*Süsleyelim:)))
Nefis pastanız biraz dinlendikten sonra hazır demektir..
Afiyet olsun..

6 yorum:

derya dedi ki...

Canım gerçekten muhteşem ellerine ve emeğine sağlık canım istedi yaaa neyse sen benim için bir dilim ye öptüm...

Aysultan... dedi ki...

eline sağlık,çokseverim bende bencede hala tadına bakmayan varsa hemen denesin::))

deniscafe dedi ki...

Ispanaklı pastaya çok kereler rastladım bloglarda ama bu güne kadar hiç yapmadım kısmet 0lmadı nedense.. Şimdi sizde görünce merak etmeye başladım açıkcası.. Denemek isterim çok güzel görünüyor lezzetli görünüyor.. Ellerinize sağlık sevgi ile..

defneylebirlikte dedi ki...

HARİKA.BAŞKA BİŞEY DİYEMEİYORUM ZİRA AÇIM VE DİYETTEYİM.BU GÖRÜNTÜ KARŞISINDA CANIM NASIL ÇEKTİ ŞİMDİ...ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK..

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik gercekten ispanakli kek bir harika olmus. Bak sana onunla ilgili gecen pazar animi anlatayim. Mevlane gösterisi gelmisti oraya gittik, ara molada cok sahane bir büfe hazirlanmis ve ayakta maslarda herkes bir seyler satin almis yerken alman bir bayanda yanima geldi ve benim masada koca dilim pastasi ile yanimda durdu. Aaa cok nefis seyler yapilmis, ben ilk defa böyle fistikli pasta yiyecegim dedi ve agzina ilk catali götürdü. Hiim nefis dedi, bende afiyet olsun dedim, türkler ispanakli pastayi güzel yaparlar dedim, hayir bu fistikli dedi, bende evet öyleye benziyor ama degil dedim, bu defa ama üzerindeki kirintilar fistik dedi, hayir dedim, ispanak dedim, bunda üzerinden eli ile alip agzina götürdü, hic ispanak tadini alamadim dedi, bende alamazsiniz dedim, kadin inanamadi, hala itiraz ederken benim eski sefim Birgit yanimiza geldi ve kadinin fistikli pasta diye aldim cok nefis demesi üzerine, sefim ispanak tadini alamazsiniz harika yapmislardir demesi, kadini hayrete cevirdi, cünkü sefimde ayni sey basina geldiginden biliyordu. Cok hos ve eglenceli bir sipanakli pasta muhabetti yaptik böylece. Simdi senin de nefis pastayi görünce anlatmadan gecemedim canim, sevgiler....

Bir El Uzat dedi ki...

Erkancablog.blogspot.com olarak yeni bir yardım ve ziyaret sitesi oluşturdum. Bekliyorum. Www.bireluzat.com Blogcular olarak başlatmış olduğumuz yardım ve ziyaret organizasyonlarımızın ilki olan Huzur evi ziyaretimiz başarıyla tamamlanmıştır. Şimdiki Hedefimiz Bartın ilinde bulunan Gözde BirÖz Çocuk yuvası yardım ve ziyaret emek. İlgili bütün ayrıntıları www.bireluzat.com adresinden görebilirsiniz.

Blogcular olarak Yardım konularında sizlerle el ele olarak daha fazla kimsesizmize ulaşmayı hedefliyoruz.

En büyük desteğiniz bu konuya bloglarınızda bu konuya yer vermeniz olacaktır.

Bundan sonra gerçekleşecek organiasyonlarımızda sizleride aramızda görmekten mutluluk duyarız. www.bireluzat.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...