15 Aralık 2008 Pazartesi

ZEYTİNYAGLİ YERELMASİ

ZEYTİNYAĞLI YERELMASI


Çok lezzetli ve besleyici ; yine sağlıklı bir yemek alternatifi...Bu ara yemeklerden gidiyoruz, hep de pasta tatlı olmaz ki değil mi?
Şu sözlerim sadece "ayy bu da yenir mi ?" diye düşünenler için...
Sadece şunu demek istiyorum, önyargılı olmayın ve deneyin, beğenmez iseniz (ki olabilir) o zaman yemek tercihleriniz arasına koymayabilirsiniz...Ama lütfen kendini tanıtabilmesi için ona bir fırsat verin...:))

Malzemeler:
1/2 kg yerelması
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
1/2 çay bardağı zeytinyağı
2 adet domates
1 adet iri patates
1 adet havuç
1 tatlı kaşığı tuz
2 adet kesme şeker
3 yemek kaşığı yıkanmış pirinç
batası su
Üzerine:
yarım veya tüm limon(nasıl sevdiğinize bağlı)
kıyılmış maydonoz
yapılışı:
*Yağda sarımsak ve yemeklik doğranmış soğanlarımızı soteleyelim.
*Yarım halka doğradığımız havuçları ilave edelim, bir kaç dakika karıştırarak kavuralım.
*Rendelenmiş domatesleri ekleyip biraz daha çevirelim.
*Soyulup küp doğranmış yerelmalarını ve patatesleri de ekleyelim
*Pirinç, tuz şekeri de ilave ettikten sonra batası suyunu koyup kısık ateşte yumuşayana kadar pişirelim.
*Altını kapatınca üzerine limonunu gezdirelim ve kıyılmış maydonozla servis yapalım..
Afiyet olsun...

7 yorum:

disal dedi ki...

küçükken çiğ çiğ yerdik..elma yer gibi...çokda severdim...

yemeğini görünce şaşırıyorum....

eminim güzeldir...

ellerine sağlık canım...

derya dedi ki...

Canım benim çok şık ve leziz bende bir kere yapmıştım ama oğlanlar yemedi çok iştah açıcı öptüm...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok haklisin canim ben hic sans vermedim ona ve tadini bilmiyorum gercekten denemek istiyorum ,sanirim bu aile ile alakali evimize alindigini hatirlamiyorum .Cok guzel gorunuyor afiyet olsun

defneylebirlikte dedi ki...

MMM NEFİS OLMUŞ BU YEMEK.TAM BENLİK.ELLERİNE SAĞLIK...

deniscafe dedi ki...

Merhaba ,bu hatırlatmanız çok iyi oldu en azından kendi adıma söylüyorum.. Ama eminim benim gibi düşünen pek çok arkadaş vardır.. Nedense pazara her gittiğimde yanından şöyle bir geçtiğim ve dönüüpte bakmadığım bir sebzeydi.. Şimdi yazdıklarınızı okuyunca evet dedim kendi kendime belkide çok şey kaçırıyorsundur..Denemelisin..Bu arada paylaşım ve tarif için teşekkürler..

birsence dedi ki...

belginciğim merhaba..çok uzun oldu görüşmeyeli...biraz uzak kaldım internetten...bende yer elması yaparım ama pirinç koymam..güzel fikir verdin sağol canım ellerine sağlık....

nilay dedi ki...

En sevdiğim yemeklerden biridir. Bizim evde zeytinyağlı her şey yenir zaten.
Ben buna birde limon ve yumurta sarısı ile terbiye yapıyorum, çok yakışıyor.
Ellerine sağlık, görüntü süper

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...