9 Eylül 2008 Salı

HÜNKAR BEĞENDİ VE ŞEHRİYELİ PİRİNÇ PİLAVI


Beğendi için:
Beşamel sos

4 adet patlıcan
3 çorba kaşığı un
4 çorba kaşığı tereyağı (zeytinyağı da olur)
2 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı kaşar peyniri
Et için:
1/2 kg kuzu veya dana eti( şeritler halinde kesilmiş tercih edin)
1 adet soğan
2 adet domates
2-3 adet biber
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı tuz
karabiber
Beşamel Sosun hazırlanması:
*Patlıcanları fırında ya da ocakta közleyelim.
*Közlendikten sonra soyup ezelim.
*Un ve tereyağını kavuralım.
*Sütü azar azar ilave edelim, bir yandan sürekli karıştıralım.
*Tuzu,kaşar rendesini ve ezilmiş patlıcanları karıştıralım.
*Tüm karışımı çukur bir tabağa alıp el blenderi ile homojen hale getirelim.
*Isınabilir bir kapta servis için muhafaza edelim.
Etin hazırlanması:
*Etleri düdüklü tencereye 2 kaşık zeytinyağı ile beraber koyalım ve yaklaşık 25-30 dakika pişirelim(Ben dana eti kullandığım için böyle yaptım.Eğer vaktiniz varsa tencerede özellikle de kuzu eti kısık ateşte suyunu çekene kadar daha güzel pişer)
*Ağzını açtıktan sonra varsa suyunu ocağı hızlandırıp çektirelim..
*Doğradığımız soğan, sarmısakları, biberleri ekleyip şöyle bir kavuralım.
*Minik doğranmış domateslerimizi ve salçamızı da ekleyip tuz ve karabiberini atıp 15 dakika daha kısık ateşte pişirelim.
*Etleri bir borcama alalım.
*Servis yaparken tabağa ilk önce beğendisini (sosunu) koyalım.
*Sonra beğendinin tam ortasına gelecek şekilde eti yerleştirelim.
ŞEHRİYE PİLAVI
1 ölçü pirinç(tuzlu suda 1/2 saat beklemiş ve iyice yıkanmış)
2-3 kaşık tereyağı
2 yemek kaşığı şehriye
1,5 ölçü kaynar su
1 tatlı kaşığı tuz
*Tercihen teflon yayvan bir tencerede yağı eritelim.
*Şehriyeleri ekleyip rengi kızarana kadar kavuralım
*Yıkanmış pirinçleri de ekleyelim ve pirinçler şeffaflaşana kadar kavuralım.
*Kaynar suyunu ekleyelim ve tuzunu atalım
*Üzeri göz göz olduğunda pilavımız pişmiştir.
*Bir kağıt havlu kapatıp 10 dakika dinlendirip servis yapalım.
Afiyet olsun

1 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

BUGÜN HANGİ BLOĞA GİTSEM EN SEVDİĞİM YEMEKLERLE KARŞILAŞIYORUM. İŞTE ONLARDAN BİRİ DE BURADA, YE BENİ YE BENİ DİYE BANA BAKIYOR. :)))) NEFİSS GÖRÜNÜYOR CANIM. ELLERİNE SAĞLIK. SAĞLIKLI, HUZURLU VE BEREKETLİ BİR GÜN DİLİYORUM. SEVGİLER....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...