20 Mart 2008 Perşembe

ELMALI SARMA



6 adet milföy hamuru
3 adet elma
1/2 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı kuru üzüm
1/2 su bardağı ceviz
Üzerine:
1 adet yumurta

*Elmaları dilimleyelim..(Tarifin aslında elmaları 1 kaşık tereyağında soteleyin diyor ben de ilk yaptığımda öyle yaptım ama yağ tadı hoşumuza gitmedi...Artık koymuyorum.Siz dilerseniz önce tereyağında soteleyebilirsiniz.)
*Şekerle hızlı ateşte pişirelim...Yumuşayınca kapatalım ve cevizi ,üzümü ve tarçını ekleyelim karıştıralım..
*Milföyleri üstüste koyalım ve merdaneyle 30x40 cm olacak kadar açalım.
*Çırptığımız yumurtayı üzerine sürelim..
*Soğumuş olan elmalı harcı kenara susuz bir şekilde uzunca yayalım ve iki kenarı üste doğru kıvıralım.
*Sonra geniş bir rulo yapalım...
*Üzerine çırpılmış yumurtayı sürelim ve 170 derecede yaklaşık 15 dakika pişirelim.
*Çıkarıp soğumasını bekleyelim ve üzerine pudra şekeri eleyelim...

Not: Pişer pişmez yenmesini tavsiye ederim..Bekleyince yumuşuyor ..

Afiyet olsun

4 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

HEM PRATİK HEM DE LEZZETLİ BİR TARİF. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. HAYIRLI CUMALAR VE ŞİMDİDEN KEYİFLİ BİR HAFTA SONU TATİLİ DİLİYORUM. SEVGİLER...

Fulya dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım.Aramıza döndüğüne sevindim.Enfes bir görüntü ile döndün.Çaya gelsem müsait misin:)))

ESRA dedi ki...

ellerine sağlık güzel görünüyor.öptüm sevgiler

elif dedi ki...

merhabalar ben elif. bloğunuza ziyarete geldim. çok beğendim. bende minikevime beklerim
sevgilerle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...