27 Mart 2008 Perşembe

SELANİK GEVREĞİ


Bu ölçülerle iki tepsi çıkıyor, dilerseniz yarıyarıya yapabilirsiniz..Ama hazırlayıp bir kenarda bekletebilirsiniz ani misafirleriniz için uzun süre dayanıyor...
6 yumurta(oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı şeker
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı zeytinyağı
Kuru üzüm, ceviz fındık
*Yumurta ve şekeri iyice beyazlaşana kadar çırptıktan sonra yağ hariç tüm malzemeleri ekleyelim.
*En son olarak yağı koyalım.
*Yağlanmış fırın tepsisine boşaltalım
*Üzeri pembeleşene kadar 160 derecede önceden ısıstılmış fırında pişirelim
*Soğuduktan sonra ince uzun dilimler halinde keselim.
*Dilimleri yan olarak tekrar tepsiye koyalım bir tarafını kızartalım.
*Sonra çevirelim ve diğer taraflarını da kızartalım..
Afiyet olsun

4 yorum:

Fulya dedi ki...

Ben bunu hazır aıyordum.Çok güzel kıyır kıyır bir şey.Tarifini bulmam iyi oldu.Ben artık bunu yaparım.Heheheeetarifini buldum

Lezzet Gemisi dedi ki...

BİZ ÇOCUKKEN HALAM İSTANBULDAN GELİRKEN BİZE HEP BUNLARDAN GETİRİRDİ. ÖYLE HOŞUMUZA GİDERDİ Kİ... TADI HALÂ DAMAĞIMDA. ADINI BİLMEDİĞİM İÇİN TARİFİNİ DE BULAMAMIŞTIM. SENDE GÖRÜNCE TEKRAR ÇOCUKLUĞUMA DÖNDÜM. :=) ELLERİNE SAĞLIK. İYİ AKŞAMLAR, NEŞELİ HAFTASONLARI DİLERİM CANIM. SEVGİLER...

kizilciksurubu dedi ki...

Cok sahane görünüyorlar canim,ellerine saglik.Iyi geceler.

elif dedi ki...

ilk defa görüyorum tadı çok güzel dir eminim. görüntüsünden belli. ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...