6 Şubat 2009 Cuma

FİNDİKLİ TAHİNLİ KEK


FINDIKLI TAHİNLİ KEK

malzemeler:

2 yumurta(ılık)
2 su bardağı şeker
150 gr eritilmiş margarin
1 su bardağı yoğurt
4 kahve fincanı dolusu tahin
1 su bardağı iri çekilmiş fındık
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

yapılışı:

*Yumurta ve şekerimizi çırpalım mixerle her zamanki gibi.
*Beyazlaşıp katılaşınca margarini, yoğurdu, tahini ekleyip kaşıkla çok az karıştıralım
*Un, vanilya ve kabartma tozunu üzerine eleyelim birlikte.
*Fındığı da ekleyip yine kaşıkla yumuşakça (fazla karıştırmayın) karıştıralım
*Kalıbımıza döküp 175 derecede kürdan temiz çıkana kadar pişirelim(40 dakika civarı)
*Çıkınca sıcakken üzerine kaşıkla tahin gezdirelim ve fındık içiyle süsleyelim

Afiyet olsun

9 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

Tahinli findikli nefis olmali miss gibi kokusu geldi canim ellerine saglik ,sevgiler

derya dedi ki...

Canım kek harika ellerine sağlık miss gibi tahin kokusu sardı etrafı öptüm...

nilay dedi ki...

Kışın senin de canın en azından bir kere tahinli tarif yapmak istiyor mu ?
Ben de mutlaka oluyor. Vucüt çekiyor gibi geliyor

meliha dedi ki...

Kek nefiss görünüyor
ellerine sağlık

bu arada çikolata şelalesini bende ilk kez yaptım çok güzeldi ama pişirme süresi çok önemli eğer 10 dakikada az olura fazla sıvı ,fazla kalırsada hemen katılaşıyor.birde bu ölçülerden 4 kişilk çıkmalı eşimin kabına fazla koyunca yine içi sıvı kaldı.ama ölçülere tam uyulduğunda harika birşey oluyor.inşallah beklediğin gibi olur.

iyi geceler.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmu güzel bir hafta sonu geçirmen dileğimle sevgiler

Karen Hanim dedi ki...

Benin blogumda bıraktığınız güzel sözler için teşekkür etmek isteydim.
Blogunuzun başlığı çok beğeniyorum. Niye 'sefertası' isim kullanıyorsunuz? Sözlükte baktım ve çok katlı ince yapılı bir ev diye açıklıyor. Sizin için başka anlam var mı?

Sevil Altunel dedi ki...

canım birtek benim blogcum görünmüyor sanıyordum.şimdi seninkinide göremedim :(

neslihan dedi ki...

valla nefis...harika görünüyor,ellerine sağlık canım.bir dilim çok güzel olurdu şimdi:-)sevgilerimle...

ELBİSTANLI dedi ki...

Hepbareber birbirimiz için Ayet-el kürsi okumamız yarın benim blogumda

başlıyor inşaallah.listede adınız yoksa eklenmek ve okumaya katılmak için

bloguma ziyaretini bekliyorum arkadaşım.Liste tamamlandığında her

arkadaşımız için 1 adt okumanız gerekiyor.toplamda kaç adt okunacağı liste tamamlandığında belli olacak.hayırlı günler hayırlı haftalar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...