12 Şubat 2009 Perşembe

SADRAZAM LOKUMU






Sevgili Ayşe de (keskinlininmutfagi.blogcu.com) görüp yaptığım, komşularımızla birlikte afiyetle yediğimiz bu güzel sadrazam lokumunu kesinlikle herkese tavsiye ediyorum...Ben kendi adıma çok beğendiğimi belirtmeliyim...Buradan sevgili Ayşe ciğime çok teşekkür ediyorum..Sizler de sitesini ziyaret ederseniz güzel tariflerine ulaşırsınız...
****Bu vesileyle bloga başladığım ilk günlerde yapıp yayınladığım MUZLU LOKUM tarifim de fevkalade güzeldir, ısrarla tavsiye ederim...Tıklayarak ulaşabilirsiniz...*********

Şimdi geçelim tarifimize...Ben minik değişiklikler yaptım ama tarifi orjinal şekliyle veriyorum sizlere..


SADRAZAM LOKUMU

malzemeler:

Pandispanya:
4 tane yumurta(oda sıcaklığında olması önemli)
1 su bardağı seker
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı +2 yemek kaşığı un

Kreması:
2,5 su bardağı süt
2.5 yemek kaşığı un
1/2 su bardağı seker
1paket vanilya

Üzeri:

2 su bardağı süt
1 su bardağı hindistan cevizi

yapılışı:
*Önce krema malzemelerini tel çırpıcıyla karıştırarak pişirelim ve bir kenara alıp soğumasını bekleyelim
*Pandispanya için yumurta ve şekeri iyice çırpalım yaklaşık 7-8 dakika.
*Un ve kabartma tozunu mümkünse eleyerek ilave edelim karşımımıza ama tahta kaşıkla kabarmış olan yumurtaları söndürmeden hafifçe karıştıralım
*Büyük fırın tepsimize yağlı kağıt serelim ve üzerine hamurumuzu yayalım spatulayla.
*170 derecede ısıtılmış bekleyen fırına verelim ve yaklaşık 10-15 dakika pişirelim
*fırından çıkarınca dar tarafından hemen sıcak sıcak saralım kağıtla birlikte ve o şekilde biraz soğumasını bekleyelim
*Ruloyu açalım ve boyuna 2 (ben bir dahaki sefere 3 e keseceğim), enine 5 parçaya bölelim
Yani toplam 10 parçamız oldu
*Kağıttan ayırmak için bıçakla arasını sıyırabilirsiniz.
*Her parçaya kremadan biraz sürelim ve ince muz dilimleri koyalım(kalın olmasın saramazsınız)
*(Bu aşamada ben dilimler çok kalın olduğu için ortadan ikiye bölüm biraz incelttim)
*Her bir parçayı önce süte sonra hindistan cevizine bulayarak servis kabımıza alalım ve buzdolabında asgari 3-4 saat dinlendirelim..
*Benimki maalesef dinlenemedi ama o haliyle bile yiyen herkes beğendi; eşim , oğlum , kızım , komşularım..:)

Tekrar teşekkürler Ayşe ciğim...

afiyet olsun




7 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harikasın sevgiler...

nilay dedi ki...

Her iki tarifte tam benlik tarif. Muzlu lokum hele kolaylığı ile tam benlik. Ben onun biraz değişiğini yapıyorum. Muhallebiyi un haline getirilmiş büskivi üstüne döküp, soğuyunca içine yine muz sarıyorum. Oda çok güzel oluyor.
Ellerine sağlık, iyi hafta sonları

neslihan dedi ki...

valla nefisss!!!çok güzel görünüyor şeker.ellerine sağlık.bayıldım.kesin yapmalıyım ben de:-)afiyet olsun.sevgilerimle...

sihirli oklava dedi ki...

canım burdan da merhaba...süper görünüyorlar ellerine sağlık..zaten senin anltımın ve tarifi verişin de gaye güzel.insanın hemen kalkıp yapası geliyor...sevgiler..

SMİLENA dedi ki...

of of harika bişey ellerine sağlık

lemanice dedi ki...

hmmm.yenilesi lokum.ellerine sağlık.

elif dedi ki...

ellrine sağlık. harıka olmuş.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...