15 Kasım 2008 Cumartesi

PRATİK MUZLU BATON PASTA





Bugün benim doğum günüm:))

Dünya yüzünde eskittiğim bir yılı daha arşive gönderdim!
Bu da basit ama çoook lezzetli pastam:))
Kendimi unutmadım yani:)))
Hepinize sevgilerrrrr:)
İşte tarifimiz de geldiiii:)
Az malzemeli, az kalorili:)) , az emekli , pratik , şipşak bir pasta bu...
Hiç uğraşmadım diyebilirim.. Ama dilim görüntüsünü almayı dalgınlıkla unutmuşum, akşama bitti zaten pasta...!
Pandispanya:
3 yumurta
3 kaşık un
3 kaşık şeker
1 kaşık sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kreması:
*1 paket muzlu cremole
*2 su bardağı soğuk süt(bardağım 200 ml)
*3 adet muz
Kiraz şekerlemesi(isteğe bağlı)
Hindistan cevizi
*Hep söylüyorum yine tekrar edeyim "muhakkak oda sıcaklığındaki" yumurtalarımızı yumurta sayısınca şekerle savura savura mixerle çırpıyoruz.Bembeyaz olacak, iki kat hacime ulaşacak, koyulaşacak, kaşıktan akmayacak yanii..
*Sonra diğer malzemeleri ekleyip "kaşıkla" iyice yedireceğiz
*Yağlı kağıt serdiğimiz mini fırın tepsimize dökeceğiz
*180 derece fırında yüzü kızarana kadar pişireceğiz
* Çıkınca sıcak sıcak yuvarlayacağız ,soğumasını bekleyeceğiz.
*Soğuk sütle cremolyi tarifinde söylendiği gibi 3-5 dakika çırpıp hazırlayacağız
*Kağıdından yavaşça ayırdığımız pandispanyamızın üzerine yarısını sürüp soyulmuş iki adet muzu boyuna döşeyeceğiz
*Rulomuzu tekrar kıvırıp kalan kremayı da üzerine süreceğiz ve dilediğimiz gibi süsleyeceğiz
Afiyet olsun

6 yorum:

derya dedi ki...

Canım benim tüm sevdiklerinle beraber yaşayacağın sağlıklı,huzurlu,mutluluk dolu uzun bir ömür temenni ederim.
İyi ki doğmuşsun senin gibi bir dost kazandığım için çok şanslıyım kocaman sevgilerimi bıraktım,öptüm.
Pastanın tarifini sabırsızıkla bekliyorum rahmetli anneciğimin pastasına çok benziyor...

defneylebirlikte dedi ki...

CANIM NİCE MUTLU VE GÜZEL YILLARA İNŞALLAH.İYİ Kİ TANIDIM SENİ.PASTAN HARİKA OLMUŞ.TARİFİ DÖRT GÖZLE BEKLEYECEĞİM.SEVGİLER...

kizilciksurubu dedi ki...

Dogum günün kutlu olsun Belgin'cim, tüm sevdiklerinle birlikte nice saglikli ve mutlu yillar diliyorum. Pastan da harika olmus, ellerine saglik canim.

banu gökşin dedi ki...

CANIM BENIM DOGUM GUNUN KUTLU OLSUN Allah mutlu huzurlu ve saglıklı ömür nasıp etsın.
pastan nefıs otesı ellerıne saglık
sevgıler..

neslihan dedi ki...

Canım doğum günün kutlu olsun.nice güzel yaşlara.sağlıklı,mutlu.pastan harika,eline sağlık canım.sevgilerimle...

Lezzet Gemisi dedi ki...

BELGİNCİM... KALBİN NEYİN ARZUSUYLA ÇARPIYORSA, YENİ YAŞIN SANA ONU GETİRSİN. SEVDİKLERİNLE VE AİLENLE NİCE YENİ YAŞLAR DİLERİM CANIM. PASTAN DA NEFİS GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK. İYİ HAFTALAR, SEVGİLER...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...