3 Kasım 2008 Pazartesi

LOKUMLU KEK


Geçenlerde canım Fatoş'um yapmıştı lokumlu keki...Tadı eminim harikaydı ; ben onu bilemiyorum tabii ama görüntüsüne hayran kalmıştım.. İlk fırsatta deneyim istiyordum ... Ama sonra aklımdan çıktı koşuşturma içinde..Derken geçenlerde bir gün karşıya geçmemiz gerekti .Dönüşte benim çok sevdiğimi bilen eşim bizi Vefa Bozacısına götürdü...Tabii biliyorsunuz boza demek sarı leblebi demek; olmazsa olmaz!! Ben de hemen karşısındaki kuruyemişçiden taze kavrulmuş sıcacık leblebiyi alırken tezgahın üzerinde minik renkli lokumları görünce hemen saldırdım adeta..Kızım da yanımdaydı, "aaa anne , ne yapacaksın lokumu?" diye sordu."Kek yapacağım" deyince o ana kadar bizimle gayet sıradan müşteriler olarak ilgilenen, hatta oldukça bezgin görünen kuruyemişçi , şaşırarak " ilk defa duyuyorum , bundan kek olur mu hiç ?" demez mi..! Güldüm içimden , sen çok yaşa Fatoş emi, dedim..:))

Çok beklemedi bir paket lokumdan iki kalıp kek yapıldı ve tüketildi kısa süre içinde..:)

Ölçüler farklı Fatoş tan ama fikir annesi olarak ona bu güzel kek için çooook teşekkür ediyorum..:))

Gelelim nasıl yaptığıma:


3 adet yumurta(mutlaka oda sıcaklığında olmalı)
1,5 bardak şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı becel
1 su bardağı süt
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Üzerine 2-3 kaşık hindistan cevizi
minik renkli lokumlar



*Yumurta ve şekeri mixerle iyice çırpalım
*Yağ ve sütleri ekleyelim ama mixerle değil kaşıkla yumurtayı söndürmeden karıştıralım
*Elenmiş un, kabartma tozu ve vanilya üçlüsünü ekleyelim
*Yağlanmış kalıbımıza dökelim, resimdeki gibi üzerine ince bir kat hindistan cevizi serpelim
*Lokumlarımızı da serpiştirelim, bir kısmını batıralım(dışarıda kalanlar kuruyor,isterseniz tümünü batırın daha iyi olur,ben görsel olrak hoşuma gittiği için bir kısmını dışarıda bıraktım)
*170 derecede yaklaşık 40-45 dakika pişirelim ..

*(Kürdan testi yapalım pişip pişmediğini kontrol için)



Afiyet olsun

10 yorum:

nil-nennenmutfakta dedi ki...

belginciğim kek muhteşem olmuş.senin ellerine fatoşumunda aklına sağlık. sizlere afiyet olsun hayatım ...

defneylebirlikte dedi ki...

YANİ NE DEMELİ OLSA DA YESEK KEŞKE DEMELİ HERHALDE CANIM.SÜPPPPPER.MMMMMM ELLERİNE SAĞLIK..

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Şarkı da kek de çok güzel:)

Baharcicegi dedi ki...

Blogspota gectigini bilmiyordum bir arkadasta gördüm tesadüf oldu.
renkli civl civil nefis olmus kekin,eline saglik canim

derya dedi ki...

Belgin'cim canım enfes bir kek şık ve leziz ellerine sağlık valla bayıldım.
Sana birşey sormak istiyorum media playeri nasıl ekledin bloğuna anlatırsan sevinirim,öptüm...

neslihan dedi ki...

Sevgili Belgin harika bir kek olmuş ellerine sağlık,çok şık hem de görüntüsü süper.afiyet olsun.sevgilerimle...

banu gökşin dedi ki...

canım harıka bır goruntu ellerıne saglık cok begendım sevgıler..

derya dedi ki...

Canısı teşekkür ederim yaptım ama benimki sadece bir sefer çalıyor,nasıl düzeltebilirim yazarsan sevinirim,öptüm...

derya dedi ki...

Canım ya benim ki yanlış oldu sanırım sayfamıda çok yavaşlattı anlamadım,öptüm...

nilay dedi ki...

Ben de lokumlu kurabiye yaparım ve çok lezzetli olur. Lokumlu kek daha kolay. ben de deneyeyim bakalım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...