14 Kasım 2008 Cuma

PATLICAN İMAM BAYILDI


Evet arkadaşlar..Çevremizde kanser olayları o kadar arttı ki artık biraz daha beslenme işini ciddiye almamız gerektiğini düşünüyorum.Özellikle de her kafamı çevirdiğimde karşıma çıkan sayın Erkan Topuz sayesinde sanırım hepimiz birer sağlık uzmanı kesildik.!!
Kendimiz neyse de -hani iyi kötü bir ömür yaşadık- ama çocuklarımız ve onlardan sonraki nesillerin işi özellikle de büyük şehirde yaşıyorlarsa sanırım oldukça zor...!
Yaş sebze, meyveye bakıyorsunuz tümüyle hormonlu..Gözlerime inanamıyorum bazen..Nerede bizim dalından koparıp yediğimiz besinler, nerede şimdiki ucubik şekilli kokusuz,tatsız tuzsuz gıdalar..Geçenlerde elma büyüklüğünde satılan cevizleri görünce ciddi bir şok yaşadım inanın...
Tümüyle kirli, oksijen fakiri bir büyükşehir hayatı...Çocuklarımıza nasıl bir kötülüktür bu yaptığımız, ne mecburiyetimiz var bu keşmekeşi çekmeye bilemem ama vebalinin büyük olduğu ortada..
Üzerine bir de biz anneler olarak zaten bozuk olan besinleri , pişirme yöntemlerimizle iyice zararlı hale getirirsek ne olacak çocuklarımızın hali değil mi ama?
İşte Belgin'in böyle bir çene potansiyeli var..!!! Konuştu mu susturabilene aşkolsun:)) Yani tek bir şey söyleyeceğim:" patlıcanları kızartmayı bırakalı uzun yıllar oldu!"
Sadece bu basit cümleyle de başlayabilirim ama muhabbet isteği mi ağır bastı ,akşam izlediklerimden mi etkilendim ya da çevremdeki naçar durumdaki tanıdıklarım mı aklıma geldi nedir ,hangisidir bilemiyorum ama girizgah oldukça uzadı...
Evet, kızartmaya bayılırım , deli olurum , kokularını takip ederim o kadar çok severim ama yapmıyorum işte...! Mikrodalga fırınımda yumuşatıyorum ve artık sadece bu şekilde kullanıyorum patlıcanları...Kızartmaları da fırında çok az yağ kullanarak yapıyorum, nefis oluyor..
Tamam tamam, şimdi geçiyorum tarife...Nefis olur gerçekten imam da ben de bayılırız yaniii::))

1 kg patlıcan
4 adet kuru soğan
1 çay bardağı sıvıyağ
10 diş sarımsak
3 adet domates
3 adet sivri biber
Tuz

*Patlıcanları alacalı soyalım ve saplarının yeşil kısımlarını temizleyerek beyaz sapını bırakalım..
*Tuzlu suda bekleterek acısını çıkartalım.
*Yıkayıp kurutup ister fırında, ister mikrodalga fırında (HALA isterseniz kızartarak) yumuşatalım.
*Pişirme kabımıza alalım
*Soğanlarımızı piyazlık doğrayalım ve yağda soteleyelim.
*Sarmısakları ekleyelim
*Doğradığımız domatesleri de ekleyelim
*Tuzunu atıp kapağını kapatıp, pişmeye bırakalım
*Yumuşayınca patlıcanlarımızın içlerine dolduralım.
*Üzerini süsleyip , soğandan kalan suyu dökelim ve birazcık daha sıcak su ilavesiyle ve kısık ateşte pişirelim.
*Soğuyana kadar kapak açmayalım ..

Afiyet olsun

6 yorum:

banu gökşin dedi ki...

canım benım harıka gorunuyor ellerıne saglık sevgıler ıyı hafta sonları..

Melek* dedi ki...

harika bir görüntüsü var ellerine sağlık

derya dedi ki...

Canım çok severim ellerine sağlık çok uzun zamandır yapmamıştım tabağı alayım bari,mutlu hafta sonları dilerim öptüm...

neslihan dedi ki...

Evet canım çok haklısın,insan bi de dinledikçe daha da tedirgin oluyor,ama uzmanlara da belli olmuyor ki ,bi ara bu kötü diyolar,sonra hoopp bi ay sonra iyi:-))) ama tabi ki dikkat etmek lazım.

patlıcanlar nefis olmuş,eline sağlık.iyi hafta sonları canım.sevgilerimle...

defneylebirlikte dedi ki...

belginciğim inan süper olmuş.benimkiler fırında biraz fazla kalmıştı o yüzden imam galiba yandılar diye bayılmıştı ama seniki tattıtan sonra nefis tadından dolayı bayılmıştır!!sıcacık sevgiler...

SMİLENA dedi ki...

ağzım sulandı.ellerine sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...