20 Kasım 2008 Perşembe

BALKABAĞI ÇORBASI





Kızım iki yıl önce Almanya'ya gittiğinde içmiş bu çorbayı..Geldiğinden beri de isteyip duruyordu ama ben nasıl yapıldığını bilmediğim için yapamamıştım. Nette de çok tarif vardı ama hepsi birbirinden farklı idi..Ben de bugün yarın denerim derken, ha buydu yok öbürüydü derken zaman geçti. Bugün pazardan kabağı aldım eve gelip araştırmamı yaptım ve çorba misler gibi oldu..O zaman bir kızdım kendime niye bunu şimdiye kadar denemedim diye...!!
Gerçekten denemenizi öneririm..Oğlum hariç (ki o bir "sebze sevmez"dir!) hepimiz çok beğendik...Kızımın sözylediğine göre aynıymış tadı ama "o biraz daha yoğun kıvamlıydı" dedi.
bir dahaki sefere bu ayrıntıya dikkat edeceğim..
Şimdi tarifi:
1/2 kg kuşbaşı doğranmış balkabağı
1 adet yemeklik doğranmış soğan
1 adet minik doğranmış havuç
1 adet minik doğranmış patates
2 diş sarımsak
4 kaşık zeytinyağı
2 adet defne yaprağı
7-8 bardak tavuk suyu(ya da tablet)
tuz ,karabiber, kimyon,
Süt kreması
*Soğan ,sarımsak,patates ve havucu yağda beş dakika soteleyelim
*Kabakları ekleyelim defne yaprağını da koyup 7-8 dakika daha karıştırarak kavuralım
*Tavuk suyu,tuz ve baharatları da ekleyip 30-35 dakika kızık ateşte ya da düdüdklüde daha kısa sürede pişirelim.
*İnince defne yapraklarını içinden alıp el blenderi ile çırpalım
*Süt kremasını ekleyip karıştıralım(miktarı size kalmış ben miniklerden yarım kutu ekledim)
*Servis yaparken dilerseniz pul biberle dilerseniz küp doğranıp kızartılmış ekmeklerle servis yapabilirsiniz..
Afiyet olsun
****Kabak hafif tatlımsı bir bitki olduğundan tuz oranını kontrol etmenizi öneririm..

5 yorum:

derya dedi ki...

Canım benim balkabağının yemeğini rahmetli anneannem çok yapardı bize küçükken çokta severdim ama çorbasını ilk kez gördüm ama eminim çok lezizdir,ellerine sağlık öptüm ...

sarımutfak dedi ki...

hiç yapmadım ve yemedim ellerine sağlık çok merak ettim bu tadı deneyeceğim

SMİLENA dedi ki...

rengine bayıldım.hem çok besleyici hem de çok lezziz sanırım.ben bunu da not edeyim.ellerine sağlık..

nilay dedi ki...

Ben de denemiştim ve bayılarak yemiştik. Gerçekten çok güzel bir çorba oluyor . Ellerine sağlık

neslihan dedi ki...

Hımmm çok merak ettim ben bu çorbayı.görüntüsü nefis olmuş.eline sağlık canım.sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...