10 Kasım 2008 Pazartesi

ÜZÜMLÜ DONDURMALI ŞTRUDEL


Bu güzel tarif epeey zamandır bekliyor..Resimler ve uygulama sevgili dost Esin'den..Tarif ise benden..Benim uygulamam biraz daha farklıdır. Ben hamuru hafif açıp karelere keser ve iç koyardım, bir nevi elmalı kurabiye gibi..Üzerine de pudra şekeri serperdim...
Arkadaşım bize sunum aşamasında üzerine vanilyalı dondurma koyarak servis yaptı.. Çok nefis bir lezzet...Tatlı severlere duyurulur..:))
Ellerine sağlık tekrar Esin 'ciğim:))

Hamuru:
100 gr margarin(yumuşak , oda sıcaklığında)
1 çay bardağı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 yumurta
2 su bardağı un (yaklaşık olarak-yumuşak ama ele yapışmayacak bir hamur olacak)

İç harcı :
1 çay bardağı kuru üzüm
3 kaşık iri çekilmiş ceviz
2 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı toz şeker



* Margarin ile yumurtayı birbirine iyice yedirelim ilk etapta.
*Kalan malzemeleri de ekleyip kulak memesi yumuşaklığında hamurumuzu yoğuralım. *Elmaları doğrayalım,üzümü,şekeri pişirip üzerine tarçını,cevizi ekleyip soğumaya bırakalım
*Hamuru ikiye ayıralım ve tezgaha un serpip kalıbımızın şekline göre merdaneyle açalım
*Yağlanmış kalıba ilk parçayı serelim ,üzerine harcımızı yerleştirelim
*İkinci parçayı da kapatıp 170 derecede önceden ısınmış fırında pişirelim.
*Servis aşamasında dilerseniz dondurmayla, dilerseniz de pudra şekeri serperek servis yapalım..

Afiyet olsun



**
Beyaz renk akşam loşluğunda makinamda patlama yapıyor..Resim o yüzden biraz başarısız çıkmış, kusura bakmayın:))

7 yorum:

banu gökşin dedi ki...

gercekten nefıs gorunuyor harıka bır tarıf ellerıne saglık canım sevgıler..

derya dedi ki...

Canım enfessssss ellerine sağlık ilk fırsatta deniycem,öptüm...

neslihan dedi ki...

Harika bir görüntü canım,eline sağlık,içindekiler nefis,muhteşem karışım:-)))afiyet olsun.sevgilerimle...

defneylebirlikte dedi ki...

hımmmm nefis bir tarif bence.afiyetler olsun canım..

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Ellerine sağlık,benimkiler de hep parlar,çok can sıkıcı değil mi:)

derya dedi ki...

Canısı merhaba blog resmini nerden bulduğunu paylaşırsan çok sevinirim,sımsıcak sevgiler,öptüm...

derya dedi ki...

Canım sefertası yazan blog başlık resmini sormuştum sağol dönüp cevap verdiğin için öptüm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...