8 Nisan 2008 Salı

AYVA TATLISI


(Aradaki boşluk tekli servis için aldığım tatlının yeridir:))
4 büyük ekmek ayvası (ben 1 kg küçüklerinden kullandım)
250 gr (yaklaşık 1,5 su bardağı şeker)
2 su bardağı su
1/2 limon
2-3 karanfil
Kürdan ucuyla kırmızı gıda boyası
(kullanmak istemezseniz aktardan kızamık şekeri de alıp ekleyebilirsiniz)

Üzerine:
Kaymak
Ceviz kırığı

*Ayvaları soyup ikiye bölelim
*Ben düdüklüye suyuyla beraber koyuyorum ve düdüğü çıktıktan 30 saniye sonra kapatıyorum
*Haşlanan ayvalarımıza şekeri,limonu karanfili ekleyip iyice bir kaynatalım.
*Sonra gıda boyasını da katıp ister koyulaşana kadar kısık ateşte ocakta;
*İsterseniz ısıya dayanıklı bir fırın kabında fırında jöleleştirin...
*Servis kabımıza alalım ve olmazsa olmazı kaymağı ve cevizini koyup servis yapalım..

Afiyet olsun...

3 yorum:

sofraozlemi dedi ki...

görüntü harika cnm..ellerine sağlık.bu sene hiç yapmadım ama çok sevdiğim bir tatlıdır kendisi:)
sevgiler

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik canim.Sevgiler

Lezzet Gemisi dedi ki...

YATILI MİSAFİRİM OLMASI NEDENİYLE 5 GÜN SİZLERLE OLAMADIM. BU ARADA ENFES TARİFLER HAZIRLANMIŞ. AYILA BAYILA YERİM O AYVA TATLISINI. :) ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...