25 Nisan 2008 Cuma

PAZI SARMASI

1 bağ pazı
350 gr dolmalık kıyma
2 adet kuru soğan
1 çay bardağı pirinç(veya bulgur)
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1-2 kaşık su
2 adet domates veya 1 kaşık domates salçası
tuz, karabiber
1 kaşık tereyağı

*Kıymaya, yıkanmış bulguru veya pirinci, incecik doğranmış(veya rendelenmiş) soğanı, yağı salçayı ,çok az suyu, tuz ve karabiberi ekleyip iyice yoğuralım..
*Pazıların saplarını kesip , yıkayıp az kaynar suya batırıp bir kaç dakika yumuşayana kadar tutup çıkaralım.(Fazla tutarsanız hem vitamini suya geçer, hem de çok yumuşayacağı için saramazsınız, yırtılır)
*Kesme tahtası üzerinde ya da el içinde şekildeki gibi saralım.
*Tenceremize dizelim.
*Üzerine bir kaşık tereyağını doğrayıp koyalım.
*Sulandırılımış bir kaşık salçayı da ekleyip , tuzunu daha önce de attığımızı hesap ederek pişirelim...
*Sarmısaklı yoğurtla servis yapalım...


Afiyet olsun

3 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

OFF... SENELER OLDU PAZI YEMEYELİ. NASIL DA ÖZLEMİŞİM. BİR TANESİNİ DE BENİM İÇİN YE GÜZELİM. ELLERİNE SAĞLIK. GÜZEL BİR HAFTA SONU OLSUN, SEVGİLER...

*********************


BU HAFTA DOSTLUK HAFTASI
Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle

antepası dedi ki...

Sarma hımmmmmmmmmm.çok uzun zamandır yapmıyorum.Şu tabağı alsam:))))))))

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Belginimmm, bayılırım pazı sarmasına, dediğin gibi mutlaka sarımsaklı yoğurtla yerim..Çokk güzel olmuş senin sarmalarda, ellerine sağlık canımmmm benim..
Öptüm seni güzel bacım...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...