8 Mart 2009 Pazar

PORTAKALLI KARAMELLİ MUFFİN



Sevgili Fatoş'uma bahsetmiştim bu nefis muffinlerden; unutmamış , geçenlerde sağolsun hatırlattı bana..:) Ama ben son zamanlardaki yoğunluktan dolayı bir türlü eklemeye fırsat bulamadım...Ama kendime bile "artık yeter!" dedim, "herkes sıkıldı herhalde her açışta aynı sayfayı görmekten..Biraz toparlan ve bekleyen tarifleri bir sıraya koyup ekle!" Tırstım sonra kendimden! Bazen çok sert olabiliyorum gerçekten!

Ve kendime verdiğim emri şimdi yerine getiriyorum gördüğünüz gibi! Bu ne gevşeklik değil mi ama?! Başkalarına kızıyordum kendim yapar oldum.! Kınadığını yaşamak diye sanırım buna denir:( Neyse Allah beterinden saklasın...


Gelelim bu güzel tarife..Karamel sevenler kaçırmasınlar derim...Ben bayılıyorum.!Aslında tarifimiz benim her zaman yaptığım doğaçlama kek/muffinlerden birisi...Ama şekli değişti, ilave farklı bir iki lezzet eklendi...Yumuşacık, hazır karamelli kekleri andıran bir muffin oluştu..


Tamam tamam hadi geçelim.


malzemeler:

(bu ölçüyle 8 li silikon kalıp ve 4 lü kağıt muffin kalıbı tam geliyor)

3 adet oda sıcaklığında yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı erimiş margarin ya da sıvıyağ
1 su bardağı portakal suyu ve kabuğunun rendesi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı(200 ml) un( +/- yaklaşık miktardır, akıcı koyu kıvam gerekli)


İçi:
Ben hazır karamel kullandım ama siz dilerseniz
tarifimdeki buzdolabında uzun süre dayanabilen harika karameli yapıp kullanabilirsiniz..


yapılışı:

*Yumurtaları şekerle güzelce çırpıyoruz beş on dakika..
*Diğer malzemeleri önce sıvılar, sonra kurular olacak şekilde ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz (fazla karıştırıp yumurtayı söndürmüyoruz)
*Yağlanmış kalıplarımıza 3/4 oranında döküp 170 derece fırında yaklaşık 20-25 dakika pişiyoruz.(Çabuk pişiyor dikkat edin)
*Çıkarınca biraz ılındıktan sonra, ince duylu bir külah yardımıyla muffinin ortasından içine batırarak karamelimizi sıkıyoruz..
*Dilediğimiz gibi süslüyoruz..


Afiyet olsun:)

7 yorum:

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

ee arayı soğuma tabii...güzel görüntüler görünce içimiz açılıyor.muffinler de süper olmuşlar.ellerine sağlık canım.sevgiler

nilbutikpasta dedi ki...

ablacım hayırlı kandiller kandilin mübarek olsun.
muffinlerde süper olmuşlsr.ellerine emeğine sağlık.
duada unutulmamak dileğiyle sevgilerimle nilgün

derya dedi ki...

Ellerine sağlık canım karemeli çok severim mutlu haftalar sevgiler...

hanife dedi ki...

eline sağlık görüntü süper tadı da eminim öyledir

neslihan dedi ki...

karamele bayılrım:-) harika bir tarif canım.ellerine sağlık.sevgilerimle....

Lezzet Gemisi dedi ki...

şahane olmuş canım. ellerine sağlık. bir tane göz hakkı alıyorum. :) sevgiler....

nilbutikpasta dedi ki...

ablacım hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...