20 Ekim 2008 Pazartesi

KATMER BÖREĞİ






İşte Pazartesi 'ye yakışır bir börek...Nefis çıtır çıtır olur kendileri..Toplam 16 adet çıkıyor ve kesinlikle tavsiye edeceğim bir börek..Ama şu ayrıntıyı da belirtmeliyim:
Bu annemin eskiden misafirlerine çok yaptığı bir börekti..Yapıldığı gün biterdi çünkü müthiş lezzetlidir..Ben de bayram öncesi arife günü yaptım ve saklama kabına koyup bayram için bir kenara koydum ..Ama orada hata yapmışım..Bu davranışım yumuşamasına sebep olmuş, açıkta dursa bir şey olmazmış.(Annem ööööle diyo:)) Yani börek nefis ama bir nevi milföy hamuru gibi düşünüp hemen tüketilmesi gerekiyor...Ayrıca çok da zahmetli değil, hamuru kolay açılan basit bir hamur..Başka bir işinizin arasına bile sıkıştırabilirsiniz aynı zamanda..
İşte size tüm açıklığımla anlatıyorum...Saklamalı mıydım? Olmaz ki..!!!
Dileyen bu nefis lezzeti dener ve ne demek istediğimi sanırım o zaman daha iyi anlar..

Gününüz güzel geçsin ...Nefis bir hafta geçirin sevgili dostlar; bir kaç gündür sizleri evdeki yoğunluktan dolayı ziyarete gelemedim, kusura bakmayın...Tam bir elektronik krizi yaşıyoruz çünkü...3 gündür elde bulaşık yıkamak zorunda kaldık zira yirmi yıllık emektarımız sevgili bulaşık makinamız artık "yeter " dedi.. bir de sanırım bana küstü.!! Bir kaç gün evvel eşime:
-"Artık şu bulaşık makinasını değiştirsek, eli yüzü çok bozuldu, sarardı ...Mübarek çalışıyor da atmaya kıyamıyor insan işte..."

dedim.Makinaların kulakları ve hisleri var diyeceğim geliyor, iki gün geçmedi vallahi durdu!!
"Artık yeter, size yirmi yıl hizmet ettim, bundan sonra dinleneyim" dedi herhalde.! Ne yapalım gidip değiştirelim dedik...Ama makinanın dolusu bir bulaşık , toplam iki kişi bir saatte yıkadık.!
Arkasından TV de aynı şeyi yapmaz mı? Bir de onunla uğraş..!Artık ağzımı açmayacağım..
Evdeki diğer aletlere sesleniyorum,
"ben sizlerden çoook memnunum ,lütfen güzel hizmetlerinize devam edin; biz sizsiz olamıyormuşuz!!"

Sanırım fazla uzadı kesiyorum ,şimdi geçelim tarife isterseniz:

Malzemelerimiz:
1 bardak su
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı limon
1 çay kaşığı karbonat(veya bir paket kabartma tozu)
1 adet yumurta
Aldığı kadar un

Arasına:
1/2 paket erimiş margarin

Arasına herhangi bir iç (kıymalı, patatesli,peynirli vs.)

*Hamurumuzu orta yumuşaklıkta yoğuralım, dinlendirelim, 3 parçaya bölelim
*Ayrı ayrı yufka açalım ve aralarını erimiş yağ ile yağlayarak üst üste koyalım.
*Kare şekli verelim (resimdeki gibi) bunun için kenarlarını ortaya bohça gibi katlayalım aralarını yağlayarak yine.Ama üzerine yağ sürmeyelim.
* Buzdolabında bir süre donmasını bekleyelim
*Yukardan aşağı ve soldan sağa 3'er kesik atalım, toplam 16 parça oluşsun
*Merdanyeler her bir parçayı hafifçe dikdörtgen açalım ve ortaya iç koyup iki kenarı üst üste katlayalım
*Tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürelim ve 180 derecede pişirelim.

Afiyet olsun..

5 yorum:

birsence dedi ki...

çok lezzetli duruyor ellerini
ze sağlık....bana beklerim....

Lezzet Gemisi dedi ki...

MMMMM... LEZİZZZ... YEMEKTEN ŞİMDİ KALKTIM AMA, ŞU AN ÖNÜME KOYSALAR ASLA HAYIR DEMEM. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ HAFTALAR VE SAĞLIKLI GÜNLER DİLİYORUM. SEVGİLER...

EU MULHER dedi ki...

I really enjoyed the appearance of your dish! It's pastry? I can not read what is written on revenue but I see the photos and love.

Kisses!

neslihan dedi ki...

belginciğim hepsi üst üste gelmiş yahu,bizi yenileyin der gibi...yenilerini güle güle kullan canım.

börek nefis,deneyeceğim.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

ozguluntarifleri dedi ki...

belgincigim borekler nefis otesi olmus ellerine saglik cayla citir citir nede guzel yenir:)
ben birini alip kactim.
selam ve sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...