25 Ekim 2008 Cumartesi

ÇÖREK OTLU PASTANE KURABİYESİ



İşte bayramdan kalma lezzetlerimizden biri daha....

Kenarda bekleyen ama lezzeti kendini unutturmayacak kadar güzel bir kurabiye..

Biliyorsunuz bayramlar genellikle hepimizin tatlılara yönlendiği özel zamanlardır..Ama tatlı bağımlısı diyebileceğim kadar çok tatlı seven biri olmama rağmen "BEN BİLE" illallah diyorum kimi zaman...Beden bir noktadan sonra isyan ediyor...Gittiğim yerlerde artık yiyemez hale geliyorum. O yüzden artık ben bayramlarda bir tatlı ise bir kaç tane tuzlu seçenek yapmayı tercih ediyorum. Bayramın bir de bilirsiniz önceden yapılıp bekleyebilecek tarzda yiyeceklere ihtiyacı var, her ne kadar bu biraz zor olsa da...(ki ben katmer böreğini yapmıştım ve durur diye düşünmüştüm ama maalesef o fazla bekemiyormuş..!!)
İşte kurabiyelerimiz bu türden..Yapın koyun bir cam kavanoz ya da saklama kabına zaten kalması mümkün değil de( hele de bizdeki gibi boğazı kalabalıklar varsa:)) hani kalırsa da bozulmuyor ve rahatlıkla tüketiliyor ...

Blogspota girilmeyişi oldukça canımı sıktı ..Bu nasıl bir hürriyettir anlamadım ki..Youtube yasak, imeem yasak, şimdi de içeriğine bakılmaksızın tüm blogspot siteleri yasak...Hadi bazı şeyleri bir yere kadar anlayabiliyoruz da "bizim gibi sadece yemekle uğraşan" garibanlardan ne istiyorlar ki??.. Hem hobimiz, hem de bunca zaman emek vermişiz , nasıl bir zihniyettir bu anlamadım doğrusu...İnşallah tez elden bu tür yasaklamalara bir son verilir de biz de rahat ederiz...

Şimdi geçelim tarifimize..



125 gr oda sıcaklığında margarin(ben becel koydum)
1 su bardağı sıvıyağ
2 dolu yemek kaşığı yoğurt
1 adet yumurta ve 1 yumurta akı(sarısı yüzüne sürmek için)
1 yemek kaşığı şeker
1-2 yemek kaşığı çörek otu(istediğiniz kadar koyabilirsiniz)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı kabartma tozu(ben yanlışlıkla paketin hepsini koydum,fazla kabardı)
Yeterince un



*Her zaman ilke olarak önce sıvıları karıştıralım
*Sonra kuru malzemeleri ekleyelim ve orta yumuşaklıkta bir hamur yoğuralım,yarım saat kadar dinlendirelim.
*Parçalar alıp ince uzun çubuklar alalım ve şekil verelim
*Üzerine hafif sulandırdığımız yumurtayı sürelim ve 180 derecede kızarana kadar pişirelim


Afiyet olsun

2 yorum:

derya dedi ki...

Canım hepinizi çokkkk özledim ve çok mutluyum,öptüm...

eldivenlerim dedi ki...

kurabiyeler enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım, cumhuriyet bayramın kutlu olsun....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...