7 Mayıs 2009 Perşembe

AYTEN DEN ENFES LEZZETLER VE GÜL TATLISI


GÜL TATLISI


İRMİKLİ İÇLİ KÖFTE  veya
İRMİKLİ İÇLİ KÖFTE

(ben yapıp götürmüştüm)



MEVSİM SALATA
ÖZEL SOSLU BROKOLİ-KARNABAHAR SALATASI veya
ÖZEL SOSLU BROKOLİ-KARNABAHAR SALATASI 

İNCİR PASTASI veya
İNCİR PASTASI



Biz bu güzel lezzetleri tadalı epey zaman oldu ama benim yoğunluğum sebebiyle sizlerle ancak buluşabildiler:) Harika bir masa ve güleryüzlü ev sahibimizle çok güzel bir gün geçirmiştik..

Sağolsun arkadaşım, hepimize katkılarından dolayı da çok teşekkürler...:)

Şimdi sizler de buyurun tatlımızın tarifine geçelim.






GÜL TATLISI


Malzemeler:



1/2 Su bardagi irmik

1/2 Su bardagi yoğurt

125gr.margarin veya tereyağı

1/2 Su bardagi sıvıyag

1 Cay kasigi limon suyu

1 Paket vanilya

1 Cay kaşığı kabartma tozu

1 tutam tuz

Aldığı kadar un


ŞURUBU ICIN:

1,5 Su bardagı seker

1 su bardagı su

1/4 Limon suyu


Yapılışı:


*Öncelikle serbetimizi 5-6 dakika kaynatip hazir olunca icine limon suyunu ekleyip,bir taşım da öyle kaynatip bir kenarda bekletelim.

*Hamur malzemelerimizle tezgaha yapışmayan bir hamur yoğuralım

*Ve tezgahimiza alip merdaneyle acalım.

*Cay bardagi yardimiyla yuvarlaklar keselim.

*Üç ya da dört taneyi yarıları üst üste gelecek şekilde koyup rulo yapalım.

*Bu rulolari ortasindan kesip gül seklini veriyoruz.Kesik yeri alta gelecek şekilde tepsiye dizelim.

(bu aşamada ortalarına ceviz, fındık veya şam fıstığı koyabilirsiniz)

*170 derecede hafif kızarana kadar pisirelim.(yaklaşık yarım saat)

*Fırından cıkınca 2 dakika bekleyip soguk serbet ile serbetliyelim.

*Üzerine başka bir tepsi kapatıp şerbeti çekmesini bekleyelim



Afiyet olsun:)

12 yorum:

pembe tatlar dedi ki...

Gerçekten tek kelime ile harika ellerinize sağlık.... Özellikle incir tatlısı ve midye kurabiye Emeği geçen herkesin ellerine sağlık....

defneylebirlikte dedi ki...

muhteşem bir sofra.gül tatlısı ise ayrıca güzel.ellerine sağlık ayten hanımın canım.sevgiler...

SerpiL dedi ki...

aaaaaaaayh çok güzel görünüyor zaten kan şekerim düşmüş bide bu tuz biber oldu:)

hanife dedi ki...

hepsi birbirinden iştah açıcı ellerinize sağlık

nilbutikpasta dedi ki...

belgin ablacım nefis bir sofra harika bir tatlı olmuş.
ayten hanımın ellerine sağlık sizede afiyet olsun
hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

zerrinceelisleri dedi ki...

Hepsinden biraz biraz tattım muhteşemdiler ellerine sağlık harika bir sayfan var iştah açıyor sende yemekler var bende de elişleri...

anneminkiziyim dedi ki...

Canim merhabalar harika fotolar ve mamalar Aytenin ellerine saglik. Belgincigim bu lezzetleri bizlerle paylastigin icin tesekkürler, sevgiler....

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ANNELER GÜNÜNÜZÜ EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLUYOROM...

defneylebirlikte dedi ki...

anneler günün kutlu olsun canım.kocaman sevgiler...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Canımcım yorumunu görünce çok sevindim beni unuttuğunu düşünmeye başlamıştım artık:)))
Bu muhteşem lezzetleri yapan Ayten hanımın ellerine emeğine sağlık..Anneler günün kutlu olsun bitanem çok öpüyorum

lemaninignesinden dedi ki...

yok yok maşallah sofrada orda olmak isterdim vallahi ellerıne saglık ya bu ne beceri

nilbutikpasta dedi ki...

ablacım güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...