18 Mayıs 2009 Pazartesi

AÇMA KOL BÖREĞİ

Resim sevgili İlkay dan tarif benden arkadaşlar...Çooook nefis oluyor emin olun..Ama midesinde sorun olanlar biraz dikkatli tüketsinler :)) Ellerine sağlık tekrar sevgili İlkay ın ..
Hadi başlayalım...


Malzemeler:

2 yumurta
1 su bardağı su
1/2 çay bardağından biraz fazla zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı yoğurt

Arasına:
1 paket margarin veya tereyağı eritelim
1 çay bardağı sıvıyağ ile karıştıralım

Yapılışı:

*Tüm malzemeyle yumuşak bir hamur yoğuralım
*8-10 parçaya ayırıp bezeler (yumurtadan daha iri) oluşturalım ve bir saat dinlendirelim
*Her bir parçayı unla açabildiğimiz kadar ince açalım
*Erittiğimiz yağdan 2 yemek kaşığı üzerine gezdirip her yerine sürelim
*bir kenarını çok az kıvırıp üzerine herhangi bir iç (patatesli çok güzel oluyor) koyalım
*Bitene kadar ince rulo yapalım
*İster tepsiye rulo yaparak gül şekli verelim; ister düz uzun bırakalım
*Tümü bitince üzerine tereyağı sürelim ve 180 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirelim..

Afiyet olsun

11 yorum:

Betül dedi ki...

Mis gibi kokusu geliyor.. Yaninda birde iyi demlenmis çay oOoh deymeyin keyfime :) Ellerine saglik.. Benim sayfamada beklerim :))

hanife dedi ki...

ama olmazki şimdi ben yufka açma özürlüyüm ne kadar uğraşırsam uğraşayım olmuyor neyse ben bakar bakar yutkunurum size afiyet şifa olsun

pembe tatlar dedi ki...

Hımm harika arkadaşının ellerine sağlık canım...
Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...:)

Aysultan... dedi ki...

Arkadaşının ellerine sağlık :)

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

baklava gibi kat kat olmuş ye beni ye beni diyor:)

lemaninignesinden dedi ki...

SENINDE İLKAYINDA ELLERINE SAGLIK AFIYET OLSUN SANADA ÇOK GUZEL DURUYOR

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

tüm acma börekler malesef migdesinde problem olanlara biraz dokunuyor birklaç dilimden fazla yememeleri gerek
ilkay hanım harika resimlemiş ellerine saglık tabi seninde canım emeklerine saglık sevgilerimle..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmm yerim ben bunun hepsini:)) İlkay hanımın ellerine sağlık tabii seninde canımcım:)
çook öpüyorum kocaman sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Ah ben çok severim böreği.
Ne kadar lezzetli ve güzel.......

degisiktatlar dedi ki...

harika görünüyor..Bir dahaki sefere yapım aşamlarınıda çeker koyarsan süper olur bilmeyenler için..Eline sağlık canım.Hemen izleme listeme alayım seni..Pancar turşunda harika buarada..
Sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

nasıl harika nasıl ye beniii diyor.ilkayın ellerine sağlık.afiyet olsun belginciğim.sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...