18 Ocak 2009 Pazar

İZMİR KOFTE



Çok lezzetli bir yemek...Fırında yapılırsa tam da misafire ikramlık olur..
Aslında hem fırına hem ocağa dayanıklı kapta pişirdim ki sonradan fırınlayım ,yüzü de güzelce kızarsın diye ama yetişmedi..Ben de böyle resimlemek zorunda kaldım..

Siz yaparsanız, tavsiyem pişirip biraz da fırında köfteleri kızartın...

Ben yıllardır normal kızartma hiç yapmadığım için aslında kızartılıp da sonradan fırınlanan bu yemeği, sağlık açısından böyle yapmayı tercih ediyorum..

Malzemeler:


350 gram kiyma

1 adet kuru soğan

1 adet yumurta

2 dilim bayat ekmek içi(veya) galeta unu

1/2 demet maydanoz

Tuz, karabiber, pulbiber, kekik, kimyon

4 adet patates

2 adet domates

3-4 adet yeşilbier

1 kaşık salça

2 kaşık sıvıyağ


YAPILIŞIKıyma, ekmek, maydanoz, yumurta, soğan, galeta unu ve baharatlar katılıp köfte yoğurulur, şekil verilir.Patatesler yuvarlak dilimlenir tepsi yağlanır patatesler dizilir, üzerine köfteler dizilir, domatesler biberler dilimlenip yerleştirilir salça 2 su bardağı su ile sulandırılır içine sıvıyağ eklenir , köfetelerin üzelerine dökülür ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir .






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...