19 Aralık 2012 Çarşamba

MUZLU PORTAKALLI TİRAMİSU msu :)

http://1tarif1lezzet.blogspot.com/

MUZLU PORTAKALLI TİRAMİSU






Gün menümden bir tarif daha..Portakal suyuyla ıslanmış kedi dili, labneli krema ve çikolata sos ile oldukça hafif ve nefis bir pasta oluyor. Bakmayın adında "tiramisu" kelimesinin geçtiğine , aslında pek bir ilgisi yok..:))  Yapımı da fazla uğraştırmayan bir pasta.. biraz doğaçlama , biraz zorunluluklar derken işte ortaya böyle bir lezzet çıktı..

Üzerine çikolata sos yerine meyveli sos yapacaktım ama bir son dakika değişikliği ile vişne soslu muhallebi yapınca her ikisi de meyveli olmasın istedim ...denemek isteyenlere meyveli sos da kullanabileceklerini hatırlatmak isterim..



işte tarifi:

Malzemeler:


  • 1 paket kedi dili (hepsi kullanılmıyor)
  • 1 paket Dr Qetker çikolata sosu(veya meyveli sos-kendiniz de hazırlayabilirsiniz)
  • yeterince portakal suyu(ben iki portakalın suyunu kullandım)
  • 1 büyük muz
  • Süslemek için çöp çikolata, file badem, toz şam fıstığı, hindistan cevizi  vs.



Kreması için:


  • 3 su bardağı süt
  • 4 çorba kaşığı un
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 paket labne peyniri (200 gr.)
  • 1 paket vanilya


30 cm lik baton kek kalıbı kullandım.


http://1tarif1lezzet.blogspot.com/

MUZLU PORTAKALLI TİRAMİSU


yapılışı:


  1. Kalıbın altına öncelikle stretch filmimizi serelim.
  2. Krema için süt, un, şeker ve yumurta sarısını önce tel çırpıcıyla iyice çırpıp daha sonra karıştırarak kaynatalım.
  3. Kaynayınca kapatıp, labne peynirini ve vanilyayı ekleyelim ve mixerle bir kaç dakika çırpalım.
  4. Strech filmin üzerine bir miktar yayalım.
  5. Kedi dillerimizi portakal suyuna batırıp bir sıra dizelim kremanın üzerine
  6. Tekrar krema sürelim ve ince dilimlediğimiz muzları dizelim.
  7. Bir sıra daha kedi dili dizip kalan kremayı dökelimve üzerini düzeltip strechle kapatıp buzdolabında en az 4-5 saat (ben bir gece beklettim) dinlendirelim
  8. Ertesi gün streç filmi açıp pastayı ters çevirelim, streç filmi çıkartalım.
  9. Üzerine hazırladığımız (soğumuş ) çikolatalı sosu gezdirelim,çöp çikolata ve varsa  file bademle süsleyelim.



afiyetle yiyelim:))





2 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

tiramisuyu çok severim :))
mutlaka 1 dilim benim olmalı :))
canım ellerine sağlık...

banada beklerim...

Derya Sezgin dedi ki...

Canım günaydın ben alabilirim bir dilim ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...