5 Mayıs 2008 Pazartesi

SUSAMLI SALÇALI TUZLU KURABİYE


Epey önce daha blog sahibi değilken görüp denemek istediğim bu tarif geçenlerde etkinlik sırasında tekrar karşıma çıktı...Güzfasülyeleri blogunun sahibi arkadaşım da alıp denemiş ve sonuç mükemmel diye yazmış...Bu kez tarifi aldım ve denedim.Görüntü harika...Tat konusunda her zamanki gibi "herkesin damak tadı farklı ,deneyip kendiniz karar verin" derim...:)))
Kendi adıma konuşursam -gevrek kurabiye sevdiğim için - pek uyuşamadım diyebilirim..

Ben ölçüleri biraz değiştirdim ...Aşağıda benim yaptığım şekliyle aktarıyorum.Orijinal tarif için güzfasülyeleri ne gitmeniz gerekir...


Şimdi geçelim tarifimize:
125 gr oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
1 çay kaşığı tuz
Yeterince un
2 yemek kaşığı salça( yerine ben bir daha yaparsam gıda boyası ile denemeyi düşünüyorum, salça lezzetini pek sevmedim)
2 yemek kaşığı susam

*Salça ve susam hariç tüm malzemeyi iyice yoğuralım.
*Hazırladığımız hamuru iki eşit parçaya bölelim.
*Parcalardan birine salça diğerine susam katarak her iki parçayı da ayrı ayrı yoğuralım. Salçalı olana biraz daha un ilave etmek gerekiyor.
*Parcalardan herbirini merdaneyle dikdörtgen seklinde acarak,üst üste yerleştirelim ve rulo seklinde saralım.
*15 dakika buzdolabında beklettikten sonra 1 cm kalınlığında dilimleyelim.
*Dilimleri elinizle yuvarlak şekline getirip,biraz bastırarak önceden ısıtılmış 180 derece

fırında çok kızarmadan pişirelim...

Afiyet olsun.

5 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYORLAR CANIM. ELLERİNE SAĞLIK. HAYIRLI VE BEREKETLİ BİR HAFTA DİLERİM, SEVGİLER...

Aysultan... dedi ki...

görüntü hoş ellerine sağlık...

antepası dedi ki...

Eline sağlık çok güzel görünüyor

sofraozlemi dedi ki...

ben hiç bu kurabiyeyi tuzlu olarak düşünmemiştim..inan çok güzel olmuş..çok beğendim.hemen denemeliyim..ellerine sağlık cnm

kizilciksurubu dedi ki...

Süper olmuslar canim, ellerine saglik. Anneler gününü kutluyorum. Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...