13 Mayıs 2008 Salı

SOSLU LAHANA SARMASI

1 Orta boy beyaz lahana
300-400 gr civarı kıyma
1.5 Su bardagi pirinç
2 adet soğan
1 tatlı kaşığı salça
2 yemek kaşığı domates suyu
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı nane
1/2 demet maydonoz
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz

Sosu:
1/2 limon suyu
1/2 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
1 çay bardağı kadar sıvıyağ
1 tatlı kaşığı nane,
1 tatlı kaşığı salça
pul biber


*Soğanları doğrayalım, pirinçleri yıkayalım , maydonozları yıkayp doğrayalım.
*Tüm iç malzemesini karıştırıp hazırlayalım.
*Lahanaların damarlarını temizledikten ve yıkadıktan sonra (iç kısmı ben genellikle kapuskalık veya salatalık ayırırım)tuzlu suda haşlayalım üç dört dakika...Aman dikkat fazla haşlarsanız dağılır ve saramazsınız..!
*Haşladığımız lahanaları süzelim ve soğuk sudan geçirelim erimesin diye ve içi koyarak bitene kadar saralım.Tenceremize dizelim.
*Diğer tarafta sosumuzu tüm malzemeleri karıştırarak hazırlayalım..
*Tenceremize dizdiğimiz lahanaların üzerine dökelim .
*Yeterince su ve tuz ilavesiyle iyice yumuşayana kadar pişirelim.Ben düdüklü kullandığım için hemen hemen yirmi- yirmibeş dakika kadar tuttum...

afiyet olsun

5 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

BELGİN ABLA..SENSİN DİMİ...

antepası dedi ki...

Canım arkadaşım dün öğleden beri Gülden'imden haber almaya uğraşıyorum.Ama hiç kimse bilmiyor.Ne yapacağımı,ne edeceğimide bilmiyorum.Msn'ine mesaj bıraktım onada cevap yok.Araştırmaya devam:(((

Lezzet Gemisi dedi ki...

OFF YAAA. SABAH SABAH BU BANA YAPILIR MI... LAHANA SARMASI İÇİN FİZANA YAYAN GİDERİM. :))) ELLERİNE SAĞLIK CANIM. ENFESSS. HAYIRLI CUMALAR DİLİYORUM, SEVGİLER....

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim. Güzel bir hafta sonu tatili diliyorum sana, hoscakal.

elif dedi ki...

BAYILIRIM LAHANA DOLMASINA . . CANIM ÇEKTİ VALLA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...