22 Mayıs 2008 Perşembe

HAMSİ PİLAVI

2 kg. hamsi
3 su bardağı pirinç
3 su bardağı su
2 orta boy soğan
1 paket margarin
1 büyük kaşık tereyağı
1 çay bardağı fıstık
1 çay bardağı üzüm
1 demet dereotu
1 paket dolma baharı
Arzuya göre karabiber



*Hamsiler ayıklanıp temizlenir, kılçıkları çıkarılır ve tuzlanır.
*Bir tencereye soğan doğranıp ½ paket margarin ile kavrulur, fıstık, üzüm ilave edilir.
*Tuzlu suda haşlanıp süzülen pirinç ilave edilir ve hafif kavrulur, su ilavesi ile pişirilir.
*Suyu çekince 15-20 dakika demlendirilir.
*Artan margarin ikiye ayrılıp tere yağla eritilip demlenen pilavın üzerine dökülür.
*Dolma baharı, karabiber ve dereotu ilave edilip karıştırılır.
*Hamsiler orta büyüklükte yağlanmış bir tepsiye sırtları tepsiye gelmek üzere hiç aralıksız sıralanır.
*Tabii tepsinin kenarlarına da ...hazırlanan iç pilav yayılır.
*Üzeri hamsiyle tamamen kapatılır, artan yağ üzerine dilimler halinde bırakılır, kızgın fırında kızartılır ve sıcak sıcak servis yapılır.

afiyet olsun...

3 yorum:

nilay dedi ki...

Mutlaka denemek istediğimi bir lezzet. tarifini bulduğım da iyi oldu.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Acayip maharetlisiniz ya:))))

Ağzım açık gezdim tüm sitenizi. Kayserilisiniz sanırım. Kayseri mutfağını merak ettim vallahi.

Herşey harika. Ayy öv öv bitmez gerçekten:)

Elinize sağlık. Allah'a emanet olun.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Tekrar merhaba! :)

Gülmenize sevindim. Niye öyle dediniz. İnş. ters giden birşeyler yoktur. Allah yardımcınız olsun.

Evet hiç düşünmemiştim eşek şakası diye niye denir ki:) Blogcuya girmeye çalıştım ama açılmadı. Gerçekleri söyledim de yazarken. Ama böyle baktım tüm resimlerine bir tane yamuk yumuk bişi yok:)) Eline sağlık tekrar.

Sanırım tüm takipçilerin blogcuda. Yoksa bu site ziyaretsiz kalmazzzz:)

Hoşçakal Size hayırlı bir cuma diliyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...